English

باحضور وبیناری رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و حضور استاندار مازندران:

شبکه فیبر نوری بابل افتتاح شد / تقویت خدمات ICT در ۱۱۴ روستای مازندران

آیین بهره برداری از این طرح ها با حضور وبیناری رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و باحضور استاندار مازندران، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی مدیران استان در ساری برگزار شد.

شبکه فیبر نوری بابل افتتاح شد / تقویت خدمات ICT در 114 روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، ‌اتصال ۱۱۴ روستای استان مازندران به امکانات پیشرفته اینترنت تلفن همراه و گام نخست شبکه فیبر نوری شهرستان بابل باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

برای بهره مندی ۱۱۴ روستای مازندران به این خدمات نصب و راه اندازی ۲۶ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۴G تعداد ۴۰ سایت همراه اول با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان انجام شده است.

با بهره برداری از این پروژه ها، ‌پوشش صوت و اینترنت تلفن همراه روستاییان مازندران تقویت شده است و آنها به خدمات ارتباطی مطلوب تری دسترسی یافتند.

همچنین پروژه فیبرنوری بابل منازل و کسب و کارها FTTX به عنوان دیگر پروژه ای است که امروز به بهره برداری رسید و بنا به داده های ارائه شده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تاکنون این شهرستان به میزان ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری اجرایی شده و اتصال ۲۵ سایت تلفن همراه نیز به شبکه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

طراحی انجام شده برای ایجاد شبکه فیبر نوری در بابل برای ادامه کار شامل ۱۱۸ کیلومتر دیگر (علاوه بر ۵۰ کیلومتر) است که با بهره برداری کامل این طرح ۸۰ هزار خانوار شهرستان از خدمات آن بهره مند می شوند.

مراحل اجرای کامل پروژه فیبر نوری شهرستان بابل در سه فاز انجام می شود که در فاز اول ۲۵ هزارخانوار، ‌فاز دوم ۳۰ هزار و فاز سوم ۲۵ هزار زیر پوشش آن قرار می گیرند و براساس برنامه زمان بندی اجرای کامل این طرح تا پایان مهرماه می است.

پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح حدود ۱۴۲ میلیارد تومان است.

همچنین برای برخورداری دیگر شهرستان های مازندران از شبکه فیبر نوری در آمل، محمودآباد، فریدونکنار شبکه فیبر ایرانسل جهت اتصال سایتها احداث شد و پروژه فیبرنوری قائمشهر در دست اجرا است.

پروژه فیبرنوری غرب استان در چالوس در حال اجرا است که مقدار شبکه اجرا شده شبکه فیبر نوری در این شهرستان تاکنون ۶۰ کیلومتر برای ۳۵ هزار خانوار است که برای این پروژه تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.

این پروژه جهت ایجاد شبکه فیبر نوری منازل وکسب وکارها طراحی شد و به زودی این پروژه برای اتصال روستاهای همجوار شهری ۲۵ کیلومتر توسعه می یابد.

همچنین شبکه گذاری فیبر نوری در سایر شهرهای غرب استان عملیات اجرایی آن در حال انجام است و به زودی این طرح در عباس آباد هم تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد و این پروژه در شهرهای نشتارود، سلمانشهر، خرم آباد شبکه فیبر آسیاتک در حال احداث است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه