English

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

کنگره شهدای کرمانشاه از ۱۵ خرداد کلید می‌خورد/ نوسازی یادمان‌های دفاع مقدس در دستور کار است

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کنگره شهدای کرمانشاه از ۱۵ خرداد کلید می‌خورد، گفت: یادمان های دوران دفاع مقدس استان نیاز به توسعه دارند.

کنگره شهدای کرمانشاه از ۱۵ خرداد کلید می‌خورد/ نوسازی یادمان‌های دفاع مقدس در دستور کار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سردار مسعود قنبری با بیان اینکه یادمان های استان مشکلات زیرساختی زیادی دارند، گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید یادمان های استان که در واقع شناسنامه‌های هویتی کرمانشاه هستند را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سمت و سو گرفتن کاروان های راهیان نور به سمت جبهه های غرب در سنوات اخیر، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری دفاع مقدس دارد و یکی از مهمترین این ظرفیت ها این است که همه ساله مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور در سالروز عملیات بازی دراز در این استان برگزار می شود که این موضوع وظیفه استان را برای توسعه یادمان ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت سنگین می کند.

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه از یادمان مرصاد به عنوان یکی از یادمان های مهم دوران دفاع مقدس یاد کرد و با بیان وضعیت کنونی یادمان مرصاد گله مندی کاروان های راهیان نور را در پی داشته، گفت: باید صحن این یادمان توسعه پیدا کند.

قنبری در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: از ۱۵ خرداد برنامه های مرتبط با برگزاری کنگره شهدای استان کلید خواهد خورد و تلاش خواهیم کرد تا در زمان باقیمانده تا برگزاره اجلاسیه کنگره، فضای استان را شهدایی کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدا فرصت خیلی خوبی بری معرفی شهدا به نسل جوان است و در تلاشیم تا از این ظرفیت خوب برای الگوپذیری نسل جوان از شهدا استفاده کنیم.

قنبری با درخواست از همه دستگاه ها برای همکاری جهت برگزاری باشکوه کنگره، تاکید کرد: برای برگزاری مطلوب کنگره باید همه دستگاه های پای کار بیایند.

وی در ادامه اشاره ای هم به حوادث سال گذشته و آسیب های آن داشت و گفت: جوانان را با انقلاب آشنا نکرده‌ایم و امروز داریم چوبش را می خوریم.

سردار بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هم با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای پروژه آراستگی تمثال شهدای مرصاد، گفت: در برنامه داریم تا در مرداد ماه و همزمان با سالروز عملیات مرصاد پروژه را رونمایی کرده و تمثال شهدا را نوسازی کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی شهدای مرصاد در اثر بحران های مختلفی مثل زلزله آسیب های زیادی دیده و نیاز به بازسازی دارد، گفت: علاوه بر این باید صحن اصلی یادمان توسعه پیدا کند تا بتواند پاسخگویی حضور چند هزار نفری مردم در سالروز عملیات مرصاد و در عین حال زوار عتبات عالیات باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات مرصاد برگ درخشانی در تاریخ دفاع مقدس است، گفت: توسعه مرکز فرهنگی شهدای مرصاد که دروازه عتبات عالیات نیز هست می تواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات مرصاد ۱۲۰۰ شهید شامل ۷۰۰ شهید رزمنده و ۵۰۰ شهید مردمی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم، گفت: باید شهدای عملیات مرصاد را به جامعه به ویژه نسل جوان بشناسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه