English

افتتاح فاز اول طرح نجما در شهرستان شهرضا

آیین بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان شهرضا با حضور جمعی از مدیران این شهرستان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان و معاونین و مدیران این مجموعه برگزار شد.

افتتاح فاز اول طرح نجما در شهرستان شهرضا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این آیین با تشریح موارد افتتاح شده گفت: امروز مفتخریم که با افتتاح ۱۳ طرح توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری خانگی در راستای اجرای فاز اول طرح جهادی نجما، ۱۸ طرح توسعه شبکه تلفن همراه، ۱۰ طرح توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن و هشت توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال در خدمت مردم شهید پرور شهرستان شهرضا هستیم.

اسماعیل قربانی با اشاره به شعار امسال روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: امسال به مناسبت روز جهانی ارتباطات، از طرف اتحادیه ارتباطات مخابراتی ITU عبارت «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات» به‌عنوان شعار سال۲۰۲۳ مطرح شده که روی توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات تمرکز دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که سال۲۰۲۳، سال پیشرفت برای تحول دیجیتال در کشورهای کمتر توسعه‌یافته است؛ زیرا حدود ۱/۳ از جمعیت ۷/۲ میلیاردی که ساکن در کشورهای کمتر توسعه‌یافته هستند، هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.

قربانی بیان کرد: این شعار به نوعی بیانگر این مطلب است که در صورت استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیاری از عقب ماندگی های جوامع جبران و مسیر پیشرفت آن ها هموار خواهد شد.

تحول دیجیتال آینده دنیا را دگرگون خواهد کرد

طرح جما شهرضا

مدیر مخابرات منطقه اصفهان “تحول دیجیتال” را از جمله مفاهیم تغییر دهنده آینده دانست و عنوان کرد: تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین است که اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین از مهم‌ترین انواعِ این فناوری‌های تحول‌آفرین هستند.

اسماعیل قربانی بیان کرد: کار در جهانِ آینده به سمت دیجیتالی شدن می‌رود و لازمه دستیابی به این مهم، داشتن زیرساختها، ابزارها و نرم‌افزارهایی است که انجام دیجیتالی کارها را ممکن و حرکت به سوی تمام‌ دیجیتالی شدن را تسریع کند.

وی افزود: مهم ترین زیر ساخت مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و حرکت به سمت تحول دیجیتال، فراهم شدن دسترسی با کیفیت و سریع عموم مردم به سرویس های باند پهن است و از این جهت توسعه فیبر نوری در کشور به عنوان بروزترین و با امنیت ترین تکنولوژی باند پهن دنیا الزامی است.

قربانی اذعان کرد: شرکت مخابرات ایران در همین راستا با اجرای پروژه نهضت جهادی مخابرات ایران تحت عنوان “نجما” نسبت به ایجاد شبکه فیبر نوری اقدام نموده تا بتواند زمینه ساز ایجاد تحول در اکوسیستم دیجیتال کشور باشد.

سید امیر جعفری فرماندار شهرضا هم در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات جهادی مخابرات منطقه اصفهان در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح شهرستان، مخابرات را نماد کارآمدی انقلاب اسلامی دانست که در سال های بعد از انقلاب اتفاقات عظیمی در عرصه ارتباطات کشور رقم زده و شیرینی خدمت را به مردم چشانده و همواره امید آفرین بوده است.

شیلا صفایی رئیس اداره مخابرات شهرضا نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حضار، گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطی این شهرستان ارائه و برای مدعوین، چشم اندازهای آتی مخابرات در این منطقه را ترسیم کرد.

گفتنی است، فرمانده گروه ۲۲توپخانه، رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲، دادستان، رئیس دادگستری و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان شهرضا از دیگران مسئولان حاضر در این جلسه بودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه