English

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان:

اجرای ۵۰۵ کیلو متر خط انتقال در پروژه جهاد آبرسانی

مدیر عامل شرکت آبفای استان کردستان نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر بابت تأمین آب شرب پایدار و بهداشتی در شهرستان های قروه و دهگلان مشکلی وجود ندارد.

اجرای ۵۰۵ کیلو متر خط انتقال در پروژه جهاد آبرسانی

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ فرهاد افزود: تصفیه خانه آب دیواندره نیز فعال و با همت این مجموعه بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اجرای فروش پساب به مجموعه های صنعتی در قروه خاطرنشان کرد: مطابق قانون بودجه امسال امکان و زمینه واگذاری پساب به شرکتهای صنعتی در دهگلان نیز وجود دارد.

وی پیرامون اقدامات انجام گرفته در حوزه تامین آب شرب دوشهر قروه و دهگلان گفت: حفر و تجهیز 3 حلقه چاه در دهگلان و 3 حلقه در قروه انجام شده و در حال حاضر در قروه راه اندازی 2 حلقه چاه دیگر در دست اقدام است.

مدیر عامل آبفای استان با اشاره به پروژه آبرسانی به 169 روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها در روستای مالوجه قروه است که با اجرای مخزن و خط انتقال وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی افزود: آبرسانی به شهر مالوجه در قالب مجتمع قصلان و در راستای این طرح در نظر گرفته شد که شامل مخزن یکهزار مترمکعبی است و از 6 کیلومتر خط انتقال مجتمع، 3 کیلومتر مربوط به مالوجه است.

مهندس فرهاد با تأکید بر اینکه این پروژه سه ماه قبل در راستای تاب آوری و ارتقای آبرسانی اجرا شد خاطرنشان کرد: به این ترتیب نیاز آبی شهر مالوجه به طور کامل تامین شد.

وی یاداور شد: علاوه بر طرح آبرسانی به 169 روستا در قالب جهاد آبرسانی، 99 روستا در قالب طرح ملی، 120 روستا به عنوان فاز دوم جهاد آبرسانی و 88 روستا در قالب اعتبارات استانی تعریف شده که با تکمیل این پروژه ها مجموعا آبرسانی به 476 روستای استان انجام می شود که در تاریخ شرکت آب و فاضلاب بی نظیر و موجب افزایش رضایتمندی مردم استان خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این خصوص افزود: حمایت از تولید و اشتغال خط مشی این شرکت است. 

وی در نشستی که با حضور معاون پارلمانی وزیر نیرو در محل ذوب آهن قروه برگزاری شد، گفت: این شرکت آمادگی کامل برای ارائه خدمات سریع به بخش های دولتی و خصوصی را دارد.

 لهونیان افزود: حمایت از تولید و اشتغال خط مشی این شرکت است. 

مدیر امور انتقال نیروی برق استان کردستان نیز اظهار  داشت؛ براساس مطالعات صورت گرفته در نظر است برای اولین بار در مرکز کردستان پست برق 400 احداث گردد.

 قادرنژاد در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان که در محل فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد گفت: با احداث این پست دو خط برق برای روستای گنجی و زنجیره فولاد قروه انتقال داده خواهد شد.

وی افزود: استان کردستان در پیک تابستان  700 مگاوات مصرف برق داریم که در ساعات غیررسمی این بار به 350 مگاوات تقلیل می یابد. 

 قادرنژاد به 3000 کیلومتر خط انتقال برق اشاره کرد و افزود: نگهداری این خط انتقال از میاندوآب تا چشمه کبود کرمانشاه و از آنجا تا 40 کیلومتر پس از همدان، بعهده برق منطقه‌ای غرب است. 

مدیر امور انتقال نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار مگاولت آمپر ظرفیت کل پست‌های انتقال برق استان کردستان برای پاسخگویی به نیاز هم استانی‌ها است.

وی به میزان مصرف برق در بخش صنعت در استان کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مصرف بخش صنعت از بخش خانگی بیشتر است و این نوید بخش رشد استان در بخش صنعت است.

 قادرنژاد افزود: با توجه به شرایط یخبندان حاکم بر مسیرها و گردنه های استان، طی 20 سال اخیر حتی یک دقیقه خاموشی بحران، برای یک شهرستان کامل را نداشتیم و این یکی از افتخارات وزارت نیرو است.

مجموعه بازدیدهای معاون پارلمانی وزیر نیرو، با هدف بررسی وضعیت، مسائل و مشکلات پروژه‌های ذوب آهن شهرستان قروه، سد و ایستگاه پمپاژ سنگ‌سیاه، سد قوچم و خط انتقال آب سد آزاد به قروه و دهگلان، پروژه‌های جهاد آبرسانی روستای مالوجه و رودخانه دلبران این شهرستان و تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، انجام شد.

در حاشیه این بازدیدها  حیدری با جمعی از شهروندان و کشاورزان دیدار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه