English

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خبرداد؛

اتمام بازسازی ۳۲ بنای تاریخی در کلانشهر اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اتمام بازسازی ۳۲ بنای تاریخی در اصفهان طی یک سال گذشته خبرداد.

اتمام بازسازی ۳۲ بنای تاریخی در کلانشهر اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدعلی ایزدخواستی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: درسال گذشته ۶۱ پروژه در سازمان نوسازی تعریف شد که ۳۲ پروژه به اتمام رسید و ۲۹ مورد همچنان فعال است که برای اجرای این پروژه‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه شهری براساس سیر تاریخی اصفهان از چشم‌اندازهای اصلی سازمان نوسازی و بهسازی در این دوره است، گفت:این سازمان فراتر از نقش حفاظتی خود نیازمند یک الگوی توسعه است تا بتوان تا پایان دهه جاری مسیر رشد تاریخی اصفهان را هموار کرد.

ایزدخواستی ادامه داد: در نگاه حفاظتی به بافت‌های تاریخی، توجه به حفاظت پهنه‌ای است چنانکه در نگاه مرمتی یک بنای شاخص مورد مرمت قرار می‌گرفت، اما در حفاظت پهنه‌ای باید کل پهنه تاریخی اثر را مورد توجه قرار داد.

این مقام مسئول با اشاره باینکه احیای بازارهای تاریخی از سیاست‌های اصلی سازمان در این دوره است، گفت: احیا و بازسازی دهانه بازار تاریخی حسن آباد در سال گذشته انجام شد که اتصال این بازار به بازار بزرگ طی صد سال به دلیل فروریختن دهانه‌ها قطع شده و مسیر دسترسی به باقی مانده بازار حسن آباد که یکی از قطب‌های صنایع دستی اصفهان است، بسته بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در ارتباط با بازار تاریخی قصرنیز توضیح داد:این بازار یکی از با ارزش‌ترین بازارهای تاریخی اصفهان است که به خیابان عبدالرازق منتهی می‌شود که سازمان نوسازی برای احیای بازار کوی قصر و بنای قصر جمیلان ورود کرده است.

ایزدخواستی افزود: امیدواریم در سال جاری رکورد احیای ۲۰۰ دهانه بازار را در شهر اصفهان داشته باشیم و این مهم در دستور کار سازمان نوسازی  قرار گرفته است.

وی در ارتباط با  گذر فرهنگی چهارباغ گفت: متاسفانه بدنه‌سازی ضلع شرقی چهارباغ تجربه درستی نبود. اما از هفته آینده پروژه پیرایش و بدنه‌سازی ضلع غربی چهارباغ با محوریت مرمت بناهای قدیمی و روایت‌گری تاریخی چهارباغ برای حفظ ارزش‌های فرهنگی اجتماعی آغاز شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی بابیان اینکه تاکنون موفق به جذب سرمایه‌گذار خارجی نشده ایم، اظهار داشت:جذب سرمایه‌گذار خارجی نیازمند بسترسازی‌هایی است که باید در سطح ملی و ازسوی دولت‌ها فراهم شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان نوسازی و بهسازی هیچ نقشی در تخریب خانه حاجی شکری ندارد، افزود: این خانه ستاره‌دار و از نشانه‌های تاریخی برخوردار نبوده است و طبق نظر اداره میراث فرهنگی منعی برای تخریب آن وجود نداشته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان درخصوص نفوذ رطوبت به مناره‌های دارالضیافه گفت:متاسفانه مناره‌های دارالضیافه به‌دلیل وجود آب‌های زیرسطحی و شبکه فاضلاب رطوبت گرفته و چندین مکاتبه با شرکت آب و فاضلاب استان و اداره کل میراث فرهنگی در این باره داشتیم  که به‌محض حل این معضل، مرمت میدانگاه آن ازسوی سازمان نوسازی و بهسازی انجام می‌شود.

نشست مدیرعامل سازمان نوسازی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی