English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

مهمترین شاخصه برنامه «زیر سایه خورشید» مردمی بودن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هر سال به مناسبت دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با محوریت پرچم متبرک امام رضا (ع) به راه می‌افتد؛ این اقدام در دل خود نگاه محرومیت‌زدایی و یک همایش اعتقادی است و در اجرای برنامه ها مردم نقش عمده را دارند.

مهمترین شاخصه برنامه «زیر سایه خورشید» مردمی بودن است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و به ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) برادر گرامی حضرت معصومه ختم می‌شود، «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

به همین مناسبت هرساله خادمان حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در قالب کاروان‌های زیرسایه خورشید با در دست داشتن پرچم حرم رضوی وارد استان‌های کشور شده و در طول این ایام در ویژه برنامه های مختلفی شرکت می‌کنند و تسلی دل دردمندان و حاجتمندان هستند.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست خبری ستاد دهه کرامت و شانزدهمین دوره جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید اظهار کرد: امروز جهان بشری با فقدان معنویت که همان بحران هویت است، روبرو است و تشییع نسبت به سایر موحدین و اهل کتاب دست برتری دارد.

وی افزود: وجود اهل بیت علیهم السلام خلأ معنویت و هویت را پر کرده و عروه الوثقی هستند.

جهانگیری بیان کرد: با مغتنم شمردن فرصت ها می توانیم چالش ها و بحران های اجتماعی را از جامعه دور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: هر سال به مناسبت دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با محوریت پرچم متبرک امام رضا (ع) به راه می‌افتد؛ این اقدام در دل خود نگاه محرومیت‌زدایی و یک همایش اعتقادی است و در اجرای برنامه ها مردم نقش عمده را دارند.

وی در پایان افزود: در حوزه معاونت هنری و سینمایی برنامه های متنوعی تدوین شده است که باعث نشاط آفرینی بیشتری خواهد شد مانند گروه های نمایشی طنز، گروه های موسیقی با رعایت شئون اهل بیت، کانون فرهنگی مساجد، نقش مؤثری در این حوزه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه