English

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اعلام کرد :

صدور احکام اعضای ستاد انتخابات استان اصفهان/ افزایش شعب اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: جلسه‌ ای با حضور فرمانداران برای تعیین شعب مورد نیاز اخذ رأی برگزار می‌شود تا براساس نیاز و سهولت حضور مردم برای رای دادن، شعب را در استان‌ها افزایش دهیم.

صدور احکام اعضای ستاد انتخابات استان اصفهان/ افزایش شعب اخذ رای

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در نخستین جلسه ستاد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان با اشاره به صدور احکام رئیس و مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات توسط استاندار، اظهار داشت: بدونه فوت وقت و در اولین فرصت جلسه ستاد با حضور اعضا تشکیل شد تا مباحث مربوط به انتخابات را به شکل رسمی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه پیرامون محور فعالیت‌های ستاد انتخابات استان بیان کرد: ما در این ستاد وظیفه داریم در چارچوب قانون، برگزاری انتخابات پرشوری را برنامه‌ریزی کنیم و لازمه آن فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در تحقق چهار راهبرد مهم در برگزاری انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه عمل به مُر قانون، امنیت کامل، سلامت و رقابت سالم در انتخابات راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: تحقق این چهار راهبرد موجب می‌شود که کسانی که خود را علاقه‌‌مند به سرنوشت کشور می‌دانند و یا در خود توان نشستن در کرسی مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری و اراعه خدمات به نظام می بینند به صحنه خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در 44 سال گذشته ثابت کردیم جمهوری اسلامی از آزادترین و مردمی‌ترین انتخابات برخوردار است و این موضوع در انتخابات آینده نیز اثبات خواهد شد و اجرای این چهار راهبرد زمینه‌‌ساز برگزاری انتخاباتی در طراز نظام اسلامی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه در طول این فرایند، اخبار مربوط به انتخابات از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا شاهد انتخاباتی شفاف باشیم، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع درباره فرایند انتخابات موجب سلامت انتخابات، افزایش انگیزه شرکت‌کنندگان و درنتیجه مشارکت بالای مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی فرمانداران پیشنهاداتی مبنی بر افزایش یا کاهش تعداد شعب انتخابات در شهرستان‌ها مطرح کرده اند، گفت: بر این اساس باید جلسه‌ ای با حضور فرمانداران برای تعیین شعب مورد نیاز اخذ رأی برگزار شود تا براساس نیاز و سهولت حضور مردم برای رای دادن، شعب را در استان‌ها افزایش دهیم و امیدواریم عدد قابل قبولی از تعداد شعب مورد نیاز در کل استان برای اخذ رأی تعیین شود.

جان نثاری پیرامون لزوم توجه به آموزش مجریان و متولین برگزاری انتخابات، تصریح کرد: رسته‌های مختلفی که قرار است در برگزاری انتخابات مشارکت داشته باشند باید دوره آموزشی را بر اساس قانون طی کنند و نباید صرف وجود سابقه دلیلی برای عدم آموزش مجدد شود چرا که با این روند اقدامات تفسیر به رای نمی شود و مجریان با وحدت رویه و براساس قانون عمل می‌کنند.

وی پیرامون ایراد سئوالات راجع به برگزاری انتخابات بیان کرد: تلاش می‌کنیم به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی کنیم که این پرسش‌ها با استفاده از نرم‌افزار یا روش‌های دیگر به شکل مکتوب مطرح شود، زیرا پرسش‌های شفاهی ممکن است پاسخ‌های متفاوتی داشته باشد که مطلوب نیست و در حالت کلی بهترین شیوه پرسش و پاسخ، به شکل مکتوب و بین ستاد مرکزی و مجریان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه تعیین مکان ستاد انتخابات برای استقرار نیروهای ستادی و پشتیبانی از 28 شهرستان برای هدایت فرآیند انتخابات تاکید فراوانی دارد، گفت: برگزاری جلسات ستاد به شکل هفتگی اتفاق خواهد افتاد و در صورت نیاز به افزایش تعداد جلسات این موضوع اطلاع‌ رسانی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه