English

استاندار اصفهان :

شهرک انیمیشن در استان اصفهان احداث می‌شود

استاندار اصفهان گفت: شهرک انیمیشن ایده جدید استان برای حرکت در راستای فناوری واقتصاد دانش‌بنیان است که در حال برنامه‌ریزی برای احداث این مجموعه باارزش و سودمند هستیم.

شهرک انیمیشن در استان اصفهان احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، بیان کرد: استان اصفهان با داشتن مراکز علمی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری یکی از استان‌های مستعد این حوزه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان جایگاه ممتازی را در حوزه علم و فناوری در کشور دارد، افزود: همچنین این استان محصولات و خدمات متعددی را در حوزه‌های علم و فناوری به کشور ارائه کرده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در استان اصفهان ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان استقرار دارند و اصفهان جایگاه دوم را در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به خود اختصاص داده است.

دکتر مرتضوی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان مجموعه‌ای که مادر ایجاد شهرک‌ها و پارک‌های فناوری در کشور است؛ تلاش بی‌وقفه‌ای را در ۳۰ سال گذشته داشته و یکی از بازیگران اصلی حوزه علم و فناوری در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خدمت بزرگی را به کشور می‌کند زیرا زمینه فعالیت برای نخبگان ایرانی را درون کشور فراهم کرده که اقدام قابل تحسینی است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بر مبنای سند آمایش استان، دو محور اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری را برای توسعه استان در نظر گرفته‌ایم و جهت گیری جلسات و کارگروه‌ها به این دو سمت است.

دکتر مرتضوی افزود: قطعا همه دستگاه‌های استان خود را مکلف می‌دانند که برای رسیدن به آینده‌ای مناسب و اقتصادی پویا در این دو محور تلاش و همکاری کنند.

وی عنوان کرد: در دوره‌های مختلف جشنواره شیخ بهایی رویکردهای جدیدی به سرفصل موضوعات افزوده شده که شایسته تقدیر است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های مدیریت شهری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از رویکردهایی است که به این جشنواره افزوده شده و بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مرتضوی گفت: در سالهای اخیر تلاش شده استان اصفهان در حوزه صنایع خلاق، توانمندی خود را در سطح ملی و بین‌المللی نشان دهد و با حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور، شرایط مناسب‌تری را برای رشد و پیشرفت کشور فراهم کند.

وی افزود: مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم با درک این واقعیت و اعتقاد به اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به ظرفیت‌های داخلی تلاش کرده؛ همه مجموعه‌های فعال را در قالب اکوسیستم موجود مدیریت، راهبری و پشتیبانی کند‌.

استاندار اصفهان گفت: از سال گذشته در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان قرارگاهی را در استان تعریف کردیم تا ظرفیت‌های جدیدی را برای گره‌گشایی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یک محور اصلی در تصمیم گیری استان است و تلاش داریم موضوعات مرتبط با این حوزه بعنوان یکی از مباحث و مأموریت‌های مهم همه دستگاه‌ها قلمداد شود.

وی ادامه داد: شهرک انیمیشن ایده جدید استان برای حرکت در راستای فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است که در حال برنامه‌ریزی برای احداث این مجموعه باارزش و سودمند هستیم.

استاندار اصفهان گفت: سعی کردیم در دوسال اخیر ظرفیت‌های استان را برای بهبود شرایط کسب‌وکار و تعریف یک فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری فعال کنیم.

دکتر مرتضوی یادآور شد: ابتدای سال ۱۴۰۰ رتبه استان در شاخص فضای کسب و کار ۲۳ بود و در پایان سال ۱۴۰۱ به رتبه ۵ در کشور دست یافتیم.

وی متذکر شد: با به خدمت گرفتن مجموعه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، نسبت منابع به مصارف در استان برای اولین بار به عدد بالغ بر ۷۶ درصد رسید؛ ابتدای دولت سیزدهم در استان این عدد ۵۴ درصد بود که رشد ۲۲ درصدی در این شاخص حاکی از حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است.

استاندار اصفهان گفت: قریب به ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ برای بانک‌های استان تکلیف و انجام شده که گواه رشد تولید در استان است.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، فضای کسب‌وکار در استان به سمت فضای آرمانی و مناسبتر در حال حرکت است.

گفتنی است؛ هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه