English

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان وارد اصفهان شد

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به منظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و آشنایی با توانمندی های صنعتی و اقتصادی استان وارد اصفهان شد.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان وارد اصفهان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نورالدین جان اسماعیل‌اُف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در رأس هیئتی پارلمانی، با ورود به اصفهان در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی مورد استقبال دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان قرار گرفت.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان و نشست با فعالان اقتصادی استان از برنامه‌های رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در سفر به اصفهان است.

جان اسماعیل‌اُف در بدو ورود به اصفهان گفت: اصفهان برای ما شهر ناآشنا نیست، زیرا در آثار همه شاعران و نویسندگان که می‌خوانیم، می‌دانیم که اصفهان چه شهری است و آرزوی هر یک از ازبک‌ها این است که این شهر زیبا را ببینند.

وی با بیان اینکه من به حضور در اصفهان افتخار می‌کنم و خوشحال هستم، افزود: البته نه تنها ما، بلکه تمام ساکنان مشرق زمین باید به این شهر تاریخی و باستانی افتخار کنند.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان تصریح کرد: سفر ما به ایران در راستای توسعه روابط دو کشور است؛ ابتدای ورود به ایران جلساتی را با رئیس مجلس و رئیس جمهور ایران داشتیم و می‌خواهیم روابط دو کشور را توسعه دهیم.

جان اسماعیل‌اُف خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های مهم ما در ازبکستان است و به خاطر همین امروز به اصفهان که یکی از مراکز اصلی گردشگری در ایران است، سفر کرده‌ایم.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در بدو ورود رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به اصفهان اظهار کرد: امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای ارتقا روابط در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی باشد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: ما نگاهی هم به روابط عمیق فرهنگی، هنری و خواهرخواندگی با بعضی از شهرهای تاریخی ازبکستان از جمله سمرقند داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه