English

ارتقای تعامل شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان

در نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بر ارتقای تعامل شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان تاکید شد.

ارتقای تعامل شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین مراکز علمی در توسعه فعالیت های شیلاتی گفت: بدون شک تحقیقات و کارشناسی های صورت گرفته توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان راه گشای شیلات استان بوده و تداوم فعالیت های شیلاتی به ویژه در حوزه صید و صیادی و صید میگو نیازمند بهره مندی از فعالیت های این پژوهشکده است.

وی ارتقای همکاری، تبادل دانش و تخصص به ویژه در مسیر فعالیت های صید و صیادی و توسعه آبزی پروری و حرکت در مسیر رسیدن به خودکفایی در این مهم را از برنامه های بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خواند.

در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پژوهش را یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور دانست و گفت: قدرت استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب میشود.

مرتضوی فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده در قالب بخش بوم شناسی (اکولوژی دریا)، زیست شناسی و ارزیابی ذخایر آبزیان، تکثیر و پرورش آبزیان، تکنولوژی فرآوری آبزیان، ژنتیک آبزیان و بهداشت و بیماریهای آبزیان را از اهم فعالیت های این پژوهشکده خواند و افزود: بی شک پاسخ به نیاز های پژوهشی در فعالیت های شیلاتی از اهم برنامه ها و اهداف پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.

گفتنی است، در این جلسه نیازهای پژوهشی بخش شیلات مورد بررسی قرار گرفت و اولویت بندی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی