English

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان:

۱۱۳ شورای اسلامی شهر و روستا در سطح استان اصفهان فعال است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۳ شورای اسلامی شهر و روستا در سطح استان فعال است و در کنار آن شورای اسلامی شهر جدید بهارستان نیز با قائم‌مقامی استاندار اداره می‌شود.

۱۱۳ شورای اسلامی شهر و روستا در سطح استان اصفهان فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نادر آخوندی در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان با اشاره به آمار  تعداد شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گفت: در دوره نخست ۸۵، دوره دوم ۹۷، دوره سوم ۱۰۵، دوره چهارم ۱۰۶ و دوره پنجم ۱۰۷ بوده است که در حال حاضر ۱۱۳ شورای اسلامی شهر و روستا در سطح استان فعال می باشد.

وی با اشاره به وجود ۲۸ شهرستان و ۱۱۴ شهر در استان اصفهان اظهار داشت: ۵۹۹ نفر تعداد کل اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در دوره ششم می باشد که از این تعداد ۷۲ نفر را بانوان تشکیل می دهند و اعضای شورای شهرستان نیز ۱۷۸ نفر هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر سه هزار جلسه در شوراها تشکیل شده است، افزود: در سال جاری بیش از ۵۵۰۰ جلسه تشکیل شده است، همچنین در سال گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از ۱۵ هزار مصوبه داشت که این رقم امسال  به ۲۷ هزار مصوبه رسیده است.

آخوندی ادامه داد: در این دوره شاهد حضور جوانان، افراد باتجربه و افرادی مسن با مشاغل، مدارک و رشته‌های تحصیلی مختلف در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در ارتباط با بودجه استان در شوراها توضیح داد:سال گذشته بودجه استان اصفهان در شورای اسلامی شهر و روستاها بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری با رشد ۶۱ درصدی به حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

آخوندی با اشاره باینکه سال گذشته میزان عوارض ارزش افزوده پرداخته شده به شهرداری‌ها ۶۵ هزار میلیارد ریال بوده است، افزود: در دو ماهه ابتدایی سال جاری عوارض ارزش افزوده بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است که تا کنون بی‌سابقه است.

وی همچنین گفت: سال ۱۴۰۱ میزان تناژ قیری که به شهرداری‌های استان اصفهان اختصاص پیداکرد ۲۱ هزار تن بود، و در اختصاص ماشین‌آلات به استان ، نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ در سال گذشته شاهد رشد قابل قبولی بودیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه جایگاه شوراها از منظر دین و دموکراسی بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: با گذشت دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر امام خمینی (ره) فرمان قانون تشکیل شوراها صادر شد که به دلایلی این موضوع تا دهه ۷۰ به تعویق افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه