English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

شفافیت باید در لایه‌های مختلف سیستم شهرداری وجود داشته باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شفافیت باید در لایه‌های مختلف سیستم شهرداری وجود داشته باشد، زیرا هر شهروندی حق دارد بداند که چه هزینه و درآمدی در سیستم شهرداری انجام می‌شود.

شفافیت باید در لایه‌های مختلف سیستم شهرداری وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مصطفی نباتی‌نژاد، استفاده از ظرفیت‌های مردم برای اداره شهرها را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تلاش‌هایی برای تغییر رویکرد شهروندان انجام شده است و ظرفیت‌های فکری، اجرایی، فنی و مالی مردمی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ردیف‌های مشارکتی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به نوعی ظرفیت‌های مالی به‌وجود آورده است و پیشنهاداتی که افراد در قالب نظرسنجی‌ها یا از طریق باشگاه شهراندیشان مطرح کرده‌اند، حکمرانی مشارکتی را به دنبال خواهد شد و در مباحث اجرایی نیز عموم اقدامات شهرداری توسط مردم انجام می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارتقای نقش نظارتی شورا در شهرداری، افزود: با مصوبه «شفافیت و ارتقای سلامت اداری» در شورای ششم اصفهان، میزان نظارت‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، البته همکاری شهرداری در بخش‌های مختلف متفاوت بوده است به‌طوری که بعضی بخش‌ها مقاومت و مخالفت می‌کنند و بعضی بخش‌ها همراهی لازم را دارند.

وی ادامه داد: اگر سایر دستگاه‌های نظارتی، شورا را تقویت می‌کردند، اقدامات بیشتر و بهتری انجام می‌شد اما مستقل حرکت می‌کنند و بین شورا و شهرداری تفکیک قائل نیستند، حتی گاهی تصور آنها تبانی بین شورا و شهرداری در بعضی موارد است، در صورتی که شورا یک دستگاه نظارتی کنار آن‌ها است و می‌تواند کمک‌های خوبی داشته باشد.

نباتی‌نژاد در پاسخ به این سوال که شوراها توانستند چه تحولی در مدیریت واحد شهری ایجاد کنند؟، اظهار کرد: در عمل مدیریت واحد شهری نداریم اما در هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها به نفع شهر، حساس‌سازی نخبگان را داشتیم و این موضوع به شهرداری ابلاغ غیررسمی شده است، البته رویکرد شهردار اصفهان نیز این است که تا حد امکان طبق رویکرد شهر همگرا پیش رود و با سایر دستگاه‌ها همکاری‌های خود را در چارچوب قانون داشته باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای مدیریت شهری ششم اصفهان در راستای «شفافیت» تصریح کرد: بنده معتقد به پیشرفت قابل قبولی در بحث شفافیت هستم زیرا بخش‌هایی از طرح هنوز کامل نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شفافیت باید در لایه‌های مختلف سیستم شهرداری وجود داشته باشد، زیرا هر شهروندی حق دارد بداند که چه هزینه و درآمدی در سیستم شهرداری انجام می‌شود و در جریان همه امور قرار گیرد و همین موارد مصداق شفافیت است اما در حال حاضر تا رسیدن به این مرحله فاصله زیادی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه