English

معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود/کرمانشاه رتبه چهار کشوری در خرید گندم را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود/کرمانشاه رتبه چهار کشوری در خرید گندم را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرهاد شریفی با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته، گفت: از این سطح ۲۹۶ هزار هکتار آن به گندم دیم و ۹۸ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

وی با اشاره به وضعیت خوب مزارع گندم استان در پی بارش های مناسب زمستان و بهار، گفت: اگرچه در فصل پاییز بارندگی های خوبی نداشتیم و مزارع گندم استان با تنش خشکی مواجه بودند و بارندگی موثر(پَلِه) دیر هنگام را در سطح استان شاهد بودیم که باعث شد رشد اولیه گیاه به تعویق بیافتد، اما با بارش های خوب رمستانه و به ویژه بهاره عملکرد خوبی را در مزارع گندم استان شاهد خواهیم بود.

شریفی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و میزان خرید تضمینی گندم در استان به بیش از ۶۰۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال زراعی گذشته تغییر زیادی در سطح زیر کشت گندم استان نداشته ایم، گفت: سال زراعی گذشته ۷۲۳ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد که ۵۴۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشاروزان بوده و تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شد.

شریفی در ادامه اشاره ای هم به آمادگی مراکز خرید گندم استان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در فصل برداشت داشت و عنوان کرد: برداشت گندم در گندمزارهای مناطق گرمسیری استان از ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا اواخر شهریور در مناطق سرد استان ادامه خواهد داشت.

وی از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای مهم تولیدکننده گندم در کشور یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه همواره جزو پنج استان برتر تولیدکننده گندم در کشور است و سال گذشته نیز رتبه چهارم را از نظر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه