English

شهردار ی سنندج:

سلامت پرسنل از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در شهرداری

به دلیل اینکه توجه به سلامت پرسنل از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در شهرداری می باشد لذا طب‌کار را راه‌اندازی کرده‌ایم چون معتقدیم اگر بستر ایمنی برای همکاران را فراهم نکنیم با مشکلاتی در مسیر خدمت مواجه خواهیم شد.

سلامت پرسنل از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در شهرداری

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ سیدانور رشیدی در همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سنندج اظهار کرد: اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اثرات مستقیم بر بهره‌وری و بازده اقتصادی دارد. 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تاب‌آور و انعطاف‌پذیر می‌تواند نقش موثری در آمادگی و مقابله با بحران‌ها داشته باشد. 

وی اضافه کرد: تعهد مدیریت، یادگیری، نظارت، آگاهی، پیش‌بینی، انعطاف‌پذیری، آمادگی و مقابله با شرایط اضطراری از تاثیرات سرمایه‌گذاری در حوزه سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است. 

شهردار سنندج در ادامه افزود: شهرداری سنندج به لحاظ تعداد پرسنل کارگری یکی از بزرگترین کارگاه‌ها در سطح شهر سنندج است و در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 نفر، جامعه کارگری این نهاد مردمی را تشکیل می‌دهد.. 

به گفته وی، 370 نفر از جامعه کارگری در شهرداری سنندج جز قشر عزیز پاکبان و مابقی در حوزه عمرانی خاصتا در خصوص پخش آسفالت یا فضای سبز به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه توجه به سلامت پرسنل از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در شهرداری سنندج است و در همین راستا طب‌کار را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: معتقدیم اگر بستر ایمنی برای همکاران را فراهم نکنیم با مشکلاتی در مسیر خدمت مواجه خواهیم شد لذا توجه به این مقوله به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌شود. 

شهردار سنندج اضافه کرد: از نظر ساختار داخلی اداری هم به سمت شهرداری الکترونیک می‌رویم و براساس وعده‌ای که به شهروندان داده‌ایم تا مهرماه امسال شهرداری سنندج، الکترونیک خواهد شد. 

به گفته رشیدی، کاهش مراجعات فیزیکی، سهولت دسترسی به خدمات و تاثیرگذاری غیرمستقیم روی زوایای ایمنی حفاظت از مسائل مفسده داخلی از تاثیرات مثبت و قابل توجه تحقق شهرداری الکترونیک است که فرایند کار با سرعت خوبی در شهرداری سنندج پیش می‌رود. 

تعریف پروژه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری مکانیزه پسماند 

وی از برگزاری همایش بزرگ معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت ملی یا بین‌المللی حداکثر تا خرداد ماه امسال در شهر سنندج خبر داد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری تدوین شده مربوط به حوزه خدمات شهری در رابطه با «جمع‌آوری مکانیزه پسماند» است. 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: میانگین شبانه بیش از 400 تن پسماند از سطح شهر سنندج جمع‌آوری می‌شود که بر اساس یک برنامه‌ریزی جمع‌آوری مکانیزه این پسماند در دستور کار قرار دارد و در این راستا از ایده‌های موفق سایر استان‌ها الگو گرفته است. 

رشیدی با بیان اینکه تفکیک از مبدا پسماند در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده است، افزود: ایجاد  کارخانه بازیافت که می‌تواند در خدمات‌رسانی و ارتقای ایمنی برای همکاران مجموعه شهرداری و بهداشت محیط تاثیر بسزایی داشته باشد از دیگر برنامه‌های محوری شهرداری سنندج است. 

وی ایجاد و راه‌اندازی کمپ ماده 16 به عنوان قانون بر زمین مانده را از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در راستای ارتقای بهداشت محیط و سلامت شهروندان نام برد و گفت: در حال حاضر 232 نفر از جوانانی که از دیدگاه ما به بیماری اعتیاد مبتلا هستند در این مرکز نگهداری و فراینده سم‌زدایی، درمان، آموزش و توانمندسازی شغلی را طی می‌کنند. 

به گفته شهردار سنندج، جمع‌آوری این افراد تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت محیط به لحاظ بهداشت و بصری داشته که امیدواریم با عزم جدی دستگاه‌های مختلف متولی این حوزه شاهد پاکی و سلامتی بیماران در این مرکز باشیم. 

 

برنامه شهرداری سنندج در بحث بهداشت محیط شهری 

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای ایمنی ساختمان‌ها نیز در شهرداری سنندج یک کارگروه تشکیل شده و با بازدید از ساختمان‌های ناایمن، تذکرات لازم داده می‌شود. 

رشیدی افزود: شهرداری سنندج آمادگی دارد از ایده و نظرات جامعه دانشگاهی، نخبگان، افراد صاحب‌نظر در مسیر ارتقای بهداشت محیط در شهر بهره بگیرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه