English

سیاست زدگی شورا شهر چه بر سر مدیریت شهری می آورد؛

شهروندان راضی، شورا ناراضی / دلیل برکناری شهردار کاشان چیست؟

با وجود زیباسازی فضای شهرستان کاشان که به وضوح توسط همهشریان در ایام عید و بعد از آن دیده شد، اما بازار شایعات داغ بوده و اخبار خوبی از شورای اسلامی شهر کاشان به گوش نمی رسد.

شهروندان راضی، شورا ناراضی / دلیل برکناری شهردار کاشان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با گذشت یک ماه از فصل بهار و حجم کاری که در شهرداری شهرستان از آغاز سال جدید وجود داشته و دارد و بحث مربوط به زیباسازی فضای شهر که به وضوح توسط همهشریان در ایام عید و بعد از آن دیده شد ، متاسفانه بازار شایعات داغ بوده و اخبار مناسبی از شورای اسلامی شهر و شهرداری به گوش نمی رسد.

یکی از استضیاح شهردار می گوید و دیگری از استعفای شهردار، که دراین میان فقط و فقط شهروندان و مردم متضرر می شوند نه کس دیگر.

در گفتگوی که شهروندان کاشانی با خبرنگار موج صورت دادند همگی با توجه به رسالت رسانه خواستار روشن شدن موضوع استیضاح شهردار و نادیده گرفتن اقدامات انجام شده و عملکرد مناسب دکتر حسن بخشنده توسط اعضای شورا و بیان شفاف، چرایی این ماجرا با حضور مردم شدند و گفتند: اگر کسی ناراضی باشد ما هستیم  نه اعضای شورا.

اعضای شورا نمایندگان مردم هستند مردم و مسئولان انتظار دارند که شورای شهر کاشان مدت بیشتری به شهردار برای انجام فعالیت ها و اجرای طرح ها زمان دهد و بحث استیضاح در یک بازه زمانی کوتاه کاری عقلانی به نظر نمی رسد آن هم در شرایطی که خود اعضای شورا بهتر از هر کس به موضوع محدویت هایی موجود آگاه هستند.

به نظر می رسد تعدادی از افراد در صدد نقش آفرینی در استضیاح شهردار هستند.

هر چند شهردار که شخص بسیار توانمندی است بیش از پیش توانایی هایی خود را نشان داد و ثابت کرد که خدمت به مردم دغدغه اصلی اوست و مشتاق خدمت است نه شیفته قدرت.

شهردار کاشان با اینکه جوان ،ولی در این دو سال که بر کرسی شهرداری تکیه زده است توانمندی و کارآمدی خود را ثابت کرده است و البته مشکلات نیز داشته است و نقدهای پیرامون کار وی وجود داشته و دارد .

ولی باید فرصت داد تا توانایی و تجربه های خود را در مدیریت و آبادانی شهر به بهترین شکل نشان دهد هر چند در همین مدت نیز خیلی از توانایی های خود را نیز اثبات کرده است که شاید به مزاج بعضی ها خوش نیامد و متاسفانه این عملکرد مثبت و قانون گرایی به جای تشکر و قدرانی مورد سرزنش قرار گرفت.

استیضاح اگرچه حق و ابزاری قانونی برای بیان مطالبات و دغدغه های اعضای شورای شهر است اما نباید عجولانه و بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت شهروندان باشد و منافع عموم نباید فدای منافع شخص یا اشخاص شود.

اعضای شورای اسلامی شهر کاشان شاید دلیل برکناری شهردار را روی کارآمدن فردی متخصص و باتجربه بیان کنند که نظرشان قابل قبول و محترم است ولی می توان با همکاری و کمک به شهردار برای آبادی شهر قدم برداشت.

بایستی به این نکته توجه کنیم که شهردار کاشان در این  دو سال حضور در شهرداری کم و بیش با مشکلات شهر آشنایی دارد و تا کنون قدم های مثبتی در جهت زیباسازی و آبادانی شهر قدم برداشته است و البته هنوز جای کار دارد و شاید کاشان هنوز به آن جایگاهی که باید داشته باشد نرسیده باشد ولی با همکاری مسئولین و مردم و حمایت و دلگرمی میتوان به آینده شهر امیدوار بود .

دوستان شورا که همه از افراد باسابقه، خوش نام و دلسوز شهر هستند، باید مشکل ها و مطالبه های مردم کاشان را در نظر گیرند و به جای دغدغه استیضاح با کمک به شهردار دنبال گسترش خدمات به مردم و آبادانی و زیباسازی مرکز شهر باشند.

مردم کاشان انتظار دارند شورا توجه بیشتری به مسائل و مشکلات شهر داشته باشد و از پرداختن به اموری که هیچ سودی به دنبال ندارد، خودداری کنند.

پیگیری بحث استیضاح در این شرایط جز اینکه باعث پیچیدگی موضوع و هدر رفت انرژی و وقت خدمتگزاری به مردم می شود هیچ دردی از مشکلات و مسائل شهر دوا نمی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه