English

فرمانده انتظامی کاشان هفته معلم را تبریک گفت

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته معلم را به عموم فرهنگیان و معلمان تبریک گفت.

فرمانده انتظامی کاشان هفته معلم را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در پیام تبریک سرهنگ  ایرج کاکاوند آمده است: تعلیم و تعلّم از مواهب الهی به پیامبران و امامان معصوم (ع) و اولیای صالح برای رهایی بشریت از گمراهی و یافتن راه هدایت و رستگاری و سنت حسنه ای است که اوج خلاقیت، عشق و هنر آفرینش را متجلی می سازد.

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد فرزانه، معلم شهید مرتضی مطهری (ره) اندیشمند برجسته جهان اسلام فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت خادمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت است، معلمان و استادانی که علم و ایمان را در ضمیرهای پاک جوانان و نوجوانان حک می کنند و سیاهی جهل را از دلها زدوده و جرعه زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازند.

همگان واقفیم که دانایی ، آگاهی و ارتقای سطح بینش و دانش، اساس تعالی و پیشرفت شخصیت والای انسانی را تشکیل می دهد؛ این مسئولیت بر عهده معلمین دلسوز و استادان فرزانه است و هیچ شخصیتی به اندازه معلم و استاد نقش مؤثری در سازندگی فردای روشن آینده سازان میهن اسلامی مان ندارد.

معلمی میراث گران قدر انبیاست و پاسداشت مقام بافضیلت آن بر همه اهل فضل و فرهنگ و آنان که گلی از این بوستان به یادگار برده اند فریضه ای متعالی است، معلم چراغ فروزنده سرزمین علم و فرهیختگی است که دانستن و شناختن را با گذاشت و مهر آفرینی به جانهای شیفته آموختن ارزانی می دارد.

معلم چون شمع می سوزد تا بزم دانش بیفروزد، چون آب زلال جاری میشود تا جان های تشنه را سیراب سازد؛چون نسیم میدمد تا نفسهای وامانده را باز یابد و چون بر جوانه ها می تابد تا غنچه ها بتراوند و گلهای نوشکوفته بوستان فرزانگی را طراوت بخشد.

در بخش پایانی پیام سرهنگ کاکاوند آمده است: اینجانب فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان عزیز کشور و خصوصا منطقه کاشان که با کلام و قلم خود زمینه شکوفایی و بالندگی علمی و اخلاقی نسل آینده کشور اسلامی ایران را فراهم می نمایند تبریک و تهنیت عرض نموده، دوام و توفیقات و سرافرازی همه جهادگران عرصه ی علم و پژوهش را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه