English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس اعلام کرد؛

برگزاری ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت و همزمان با هفته نکوداشت شیراز و در آستانه دهه کرامت، در حرم سوم اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه، مدح و منقبت امام رضا علیه‌السلام؛ مدح و منقبت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و حضرت احمد بن موسی «شاهچراغ» علیه‌السلام؛ تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا علیه‌السلام از جمله اهداف جشنواره می‌باشد، ادامه داد: آیین گشایش در آستان حضرت شاهچراغ (ع) ساعت ۱۶ چهارشنبه سیزدهم اریبهشت ماه جاری خواهد بود که با حضور مقامات کشوری و استانی و اجرای گروه های چاووشی خوانی استان بوشهر، چاووشی خوانی استان گیلان و تعزیه حضرت شاهچراغ، برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: مراسم آیین رونمایی پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در نشست خبری جشنواره برگزار شد و همچنین، کارگاه دوروزه ای نیز به میزبانی شیراز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی اجرا گردید که در جهت رشد شرکت کنندگان با حضور اساتید این دوره میر عبدالله وطن دوست، مدرس خواننده و مولف دایره المعارف موسیقی ایرانی، بهروز مبصری موسیقدان و پژوهشگر، هدایت رضایی خواننده و موسیقیدان و دبیر جلسه اجرا گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم حال خوب رضوی را به جامعه و شیراز تزریق کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره در بخش اجرا رقم زده شده، تشکیل یک تیم خوب از هنرمندان فرهنگی و هنری استان فارس است و از بخش‌های دیگری که علاقمند هستیم در جشنواره برجسته شود بخش ویژه حضرت احمد بن موسی(ع) می باشد. رخداد حمله تروریستی چهارم آبان ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، این تکلیف را برای ما پررنگ‌تر می‌کند که بتوانیم در این زمینه نقش جدی در جشنواره داشته باشیم.

این مقام فرهنگی استان افزود: در ادامه اولین روز، گروه هایی همچون، چاووشی خوانی خسرو پرویزی (استان گیلان)، دف نوازی گروه اخوان (استان کردستان)، قوپوز نوازی احد ملکی (استان آذربایجان)، تمبور نوازی سید تیمور محرابی(استان کرمانشاه)، گروه مازرون (استان مازندران)، دوتار و آواز رحمان اسلامی(استان خراسان شمالی)، چاووشی خوانی ناخدا ستوده (استان بوشهر)، آواز کوروش رضوانی(کهکیلویه و بویر احمد)، گروه عارف(استان خراسان رضوی)، گروه نجوای کتول (استان گلستان) از ساعت 19:30 تا 22 به هنرنمایی خواهند پرداخت.

قانعی بیان داشت: پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه نیر دانشگاه هنرشیراز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به استقبال نشست علمی تخصصی جشنواره می رود و اساتید فوآد توحیدی، متین رضوان‌پور، محمدرضا عزیزی از جمله پیشکسوتان پژوهشگر حوزه موسیقی کشور هستند که در این کارگاه آموزشی به تشریح و بیان مطالب آکادمیک می‌پردازند.

وی گفت: همچنین، در همین تاریخ دیگر گروه‌های شرکت کننده اجرای برنامه دارند که میتوان به چاووشی خوانی  علی شاه حسینی (استان مرکزی)، گروه زابل (استان سیستان و بلوچستان)، گروه میسان (استان خوزستان)، تکنوازی و تکخوانی حسین ولی نژاد (استان خراسان شمالی)، گروه قاصدک (استان تهران)، تک خوانی سید امین هاشمی  (استان فارس)، گروه یاری (استان لرستان)، دوتار و آواز عبدالله امینی (خراسان رضوی)، گروه پرستوهای مهاجر(افغانستان) اشاره داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با اعلام اینکه تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در غروب جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساعت هشت شب به استقبال آیین پایانی و اعلام برگزیدگان «ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی» خواهد رفت، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه تعدادی از گروه ها به اجرای برنامه می‌پردازند و سپس برگزیدگان نیز معرفی و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه