English

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور:

فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره اجرا می‌شود

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با حضور بر خط در هشتمین گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، از اجرای فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره خبر داد.

فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، بهزاد وحیدنیا با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء و توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی گفت: غربالگری مراکز مشاوره در راستای  کیفی‌سازی خدمات روانشناختی در کشور در دو فاز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است برآورد اولیه‌ای از شرایط پایه و وضعیت فعالیت روانشناسان در مراکز و حضور متخصصین و وضعیت نظارت‌های داخلی به دست آید، افزود: فاز اول در سال گذشته اجرا و در سال جاری فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره در دستور کار قرار می‌گیرد.

وحیدنیا ادامه داد: در این فاز، نظارت‌های محتوایی چون؛ چگونگی وضعیت ثبت اطلاعات در سامانه، روند مداخلات تخصصی و برنامه‌های بازآموزی و توسعه خدمات روانشناسی به صورت فاز به فاز اجرا خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ورود واژه "روانشناس ایستاده" به ادبیات روانشناسی اظهار کرد: ضرورت دارد به نقش‌های اجتماعی روان‌شناسان توجه بیشتری به عمل آید لذا؛ مفهوم روان‌شناس «ایستاده»، با چنین قصدی ارائه شده است.

وی گفت: «ایستاده»، نه به معنی سکون و از حرکت باز ایستادن و نه به مفهوم ایستادگی، بلکه نقطه مقابل نشستن و به معنای به حرکت درآمدن، پویایی، با احساس مسئولیت بیشتر و موثربودن در نقش‌های پیشگیرانه و اجتماعی است.

وحیدنیا؛ نگاه پیشگیرانه، پیوستاری و سیستمی را سه نوع نگاه در روانشناسی عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه درست و حرفه‌ای این رشته، لازم است روانشناسان کناریکدیگر با به کارگرفتن داده‌های علمی، مداخلات موثرتری را به کار گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه