English

سند اشتغال کرمانشاه در دست تدوین است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سند اشتغال سال ۱۴۰۲ کرمانشاه در دست تدوین است.

سند اشتغال کرمانشاه در دست تدوین است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مختار احمدی، امروز ۱۰ اردیبهشت در دیدار جامعه کار و تلاش کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از جامعه گسترده تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد که به نوعی ۶۰ درصد جمعیت کشور مخاطب این وزارتخانه بوده و در استان‌ها نیز  ۱۰ دستگاه، بانک و صندوق زیرمجموعه آن هستند.

وی کارگران را یکی از مهمترین اقشار مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست که جایگاه ویژه‌ای دارند و عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود با جامعه کار و کارگر از تولید به عنوان ستون فقرات کشور و از کارگران به عنوان ستون فقرات تولید یاد کردند که بیانگر اهمیت جایگاه این قشر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از گستردگی جامعه مخاطب حوزه کار و تلاش در کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. همچنین در استان ۲۶۱ هزار بیمه شده اصلی و ۸۱ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی هم داریم.

احمدی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار دانست که با جدیت در کرمانشاه پیگیری می‌شود و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود فعالیت ۲۹۳ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان، تعامل مثبت و سازنده‌ای بین شرکای اجتماعی حوزه کار در کرمانشاه برقرار است.

وی از انجام بیش از ۱۰ هزار بازرسی ادواری، موردی و ... نیز از کارگاه های استان در سال گذشته و با هدف حمایت از نیروی کار خبر داد.

به گفته این مسئول، همچنین هیات تشخیص که محلی برای رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان است نیز در گذشته در شهر کرمانشاه دو مورد بود که به شش مورد افزایش یافته و در برخی شهرستان‌ها از جمله ثلاث باباجانی که این هیات‌ها را نداشتیم، راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۱۳ روز در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ روز در سال ۱۴۰۱ را دستاورد افزایش هیات‌های تشخیص دانست و اضافه کرد: باید تلاش کنیم زمان رسیدگی به پرونده‌ها به ۴۰ روز کاهش یابد.

احمدی افزود: به علاوه کرمانشاه از معدود استان‌هایی است که شعبه اجرای احکام برای حقوق کارگران و کارفرمایان در محل اداره کار مستقر است.

وی در ادامه اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان داشت و گفت: یکی از مهمترین اتفاقات مثبت اخیر کاهش نرخ بیکاری استان در زمستان گذشته بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سند اشتغال سال ۱۴۰۲ استان نیز در دست تدوین است، خاطرنشان کرد: در این سند نیز سهم هر دستگاه و هر شهرستان مشخص شده است.

احمدی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در استان را مشاغل خانگی دانست و تاکید کرد: سال گذشته سهم کرمانشاه از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۳ میلیارد تومان بود که با جذب ۱۰۶ میلیارد تومان رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه تعاونی‌ها نیز سال گذشته ۵۱ شرکت تعاونی با ۷۲۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد، عنوان کرد: همچنین سال قبل اولین شرکت تعاونی دانش بنیان کرمانشاه به ثبت رسید.

احمدی ایجاد تعاونی‌ها را بهترین راهکار بری اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست که مشکل سهم آورده و تضامین آنهار ا حل خواهد کرد.

وی همچنین از در نظر گرفتن ۳۳.۵ میلیارد تومان(۲۰ میلیارد آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور بود) اعتبار برای تکمیل ورزشگاه کارگران کرمانشاه خبر داد که اکنون ۷۳ درصد پیشرفت دارد.

به گفته این مسئول، کرمانشاه در زمینه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نیز پیشتاز بوده و اکنون ۱۹۰۰ فروشگاه در سطح استان در این زمینه فعال است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه