English

رئیس بنیاد شهید در کرمانشاه:

مشکل اشتغال فرزندان ایثارگر باید بصورت ریشه‌ای حل شود/راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان کرمانشاه ضرورت غرب کشور است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معضل اشتغال و خدمات دهی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران دو موضوع مهمی است که می بایست در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ها بصورت ویژه به آنها توجه شود.

مشکل اشتغال فرزندان ایثارگر باید بصورت ریشه‌ای حل شود/راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان  کرمانشاه ضرورت غرب کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این تشکیل را مرجعی قانونی با ریاست رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منزله مصوبه هیئت وزیران است و پشتوانه مالی پیدا کرده و از این رو در استان ها نیز باید بصورت ویژه در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال ایثارگران استان افرادی به سامانه مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: برابر آمار فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا ۳۲۱ نفر برای اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع تعداد افراد ثبت‌نام کرده در سامانه ۱۴۷۱ نفر افزایش یافته  که بیانگر افزایش ۱۸ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری است.

وی با تاکید بر اینکه در ایجاد شغل بزرگترین مسئله اشتغال درخواست استخدام دولتی در خانواده‌ها به دلیل امنیت شغلی است، تصریح کرد: در اشتغال دولتی فرد با مهارت عمومی مشغول می‌شود، اما در مشاغل غیردولتی به تمام افراد به عنوان کارآفرین نگاه می‌شود و بجای ایجاد درآمد، فرد به واسطه دریافت تسهیلات بی ثمر مقروض هم می گردد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: روند منطقی در اشتغالزایی پایدار به این شکل باید باشد که شغل باید توسط کارآفرینان اشتغال ایجاد شود ‌و افراد جویای کار به این کارآفرینان معرفی شوند و منابع و تسهیلات در اختیار این موضوع قرار بگیرد.

 

سهمیه استخدامی کرمانشاه کامل استفاده نشده است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه سهمیه استخدامی جامعه ایثارگری در استان به طور کامل استفاده نشده است، گفت: دلیل این موضوع عدم هماهنگی بین تقاضای دستگاه‌های اجرایی و ترکیب جمعیتی فرزندان ایثارگران در شهرستان‌های مختلف است و درخواست می‌شود متناسب با توزیع جمعیتی فرزندان شهدا ‌و جانبازان بالای ۷۰ درصد اعلام نیاز شود.

معاون رئیس جمهور تعداد تبدیل وضعیت ایثارگر کرمانشاه را  ۲۹۶۷ نفر اعلام کرد و تاکید کرد: از این تعداد هنوز ۳۲۰ نفر پس از گذشت دو سال هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

قاضی‌زاده هاشمی در زمینه خوداشتغالی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز با اعلام رشد هفت برابری شدن آن، تصریح کرد: در مجموع ۱۰ درصد منابع تسهیلات اشتغال متعلق به اشتغال ایثارگران است و در منابع ابلاغی استان‌ها پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به اینکه در طرح جهش ملی مسکن نیز پنج درصد سهمیه متعلق به ایثارگران است افزود: استان کرمانشاه در حوزه مسکن یکی از عقب‌ترین استان‌ها است و ۵۳۸۰ نفر از خانواده ایثارگران هیچ خدمات مسکنی دریافت نکرده‌اند در حالی که این آمار در کشور ۸۰ هزار نفر است و همچنین ۲۰۲ میلیارد تومان برای اشتغال ایثارگران استان منابع پیش‌بینی شده، اما تاکنون ۲۲ میلیارد تومان معادل یک دهم پرداخت شده و با توجه به نرخ بیکاری بالای استان انتظار می‌رود، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ هزار تخت اعصاب ‌و روان در کشور وجود دارد تاکید کرد: ۲۱۷ هزار جانباز اعصاب و روان در کشور حضور دارند که ۶۰ هزار نفر اعصاب و روان صرف هستند و قابلیت نگهداری در منزل را ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی درخصوص راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان  کرمانشاه نیز گفت: راه اندازی این بیمارستان تخصصی برای ایثارگران در کرمانشاه می‌تواند غرب کشور را پوشش دهد که البته ساختمانی کی برای این موضوع در نظر گرفته شده به دلیل فرسودگی ساختمان مورد مخالفت علوم پزشکی قرار گرفته است و باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سرانه بیمه ۱۷۴ هزار تومان بود امسال به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است عنوان کرد: برای ارائه خدمات مرتبط هزینه لازم کمتر از ۶۵۰ هزار تومان نیست، بنابراین به‌ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان کسری وجود دارد و دستگاه‌های دولتی، تأمین اجتماعی و نیروهای نظامی و حتی بخش خصوصی نسبت به این جامعه وظیفه دارند و باید انجام وظیفه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هزار نفر سهمیه اعزام به عتبات عالیات در استان وجود دارد که با حمایت مالی بانک دی انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: این آمادگی را داریم در مرکز ایثار کلینیک ۲۴ ساعته دائمی برای ارائه خدمات دندانپزشکی ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه