English

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تشریح کرد:

عملکرد دامپزشکی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در عید نوروز و ماه مبارک رمضان

انجام بیش از 10 هزار و 493 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی انجام شد.

عملکرد دامپزشکی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در عید نوروز و ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گزارشی با اشاره به پایان طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی فرآورده های خام دامی، عملکرد این اداره کل را بازگو کرد.

محمد فتاحی با اشاره به رسالت دامپزشکی در تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی از تاریخ سیزدهم اسفند ماه سال گذشته تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در این استان  اجرا و در جریان این طرح، 10هزار و 493 مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد که طی این بازدید ها تا کنون 5 هزار و 956 کیلو گرم فرآورده‌ از چرخه مصرف غذایی انسانی خارج شده است.

وی به پلمپ دو واحد متخلف در این طرح اشاره کرد و افزود: 475 مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این اداره کل مشاهده شده است.

فتاحی به بازرسی و تامین گوشت سالم از کشتارگاه ها پرداخت و گفت : 25 هزار و 390 راس دام سبک طی انجام این طرح در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و بیش از 487 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

وی افزود:  3 هزار و 627  راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و 793 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط تعداد 108راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان  طی اجرای این طرح، مقدار 12هزار و 463 کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده ‌است.

فتاحی همچنین اضافه کرد: از ابتدای اجرا تا پایان این  طرح مقدار 5 هزار و 694 تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت سفید از کشتار 2 ملیون و 693 هزار  و  99 قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شده ‌است.

وی به تعداد 26 هزار و 34 قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و ادامه داد: 39 هزار و 678 کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

فتاحی همچنین به مقدار 57 هزار و 60 کیلو گرم فرآورده های خام دامی و لاشه ی دام و طیور غیر بهداشتی معدوم شده طی اجرای این طرح  اشاره کرد و افزود: این حجم از معدومی طی انجام آزمایشات و نمونه برداری های دقیق و مکرر و همچنین بررسی میزان سطح آلودگی در آن ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 56گروه متشکل از 84 نفر از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت وظیفه بازرسی بهداشتی از 1960مرکز تولید، توزیع، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان محترم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه