English

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

چالش بزرگ دستگاه قضایی کرمانشاه، تعداد بالای پرونده‌ها است

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تعداد بالای پرونده‌ها را اَبَرچالش دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی این استان می‌شود.

چالش بزرگ دستگاه قضایی کرمانشاه، تعداد بالای پرونده‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، پرویز توسلی زاده در نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیات های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی استان های کرمانشاه ، ایلام، کردستان ، همدان و لرستان که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، ورودی بالای پرونده ها را ابر چالش دستگاه قضایی دانست و گفت ورودی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار پرونده دستگاه قضایی را با مشکل مواجه ساخته است چرا که امکان برنامه ریزی را سلب می کند و با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود کار سخت می شود.

وی خاطر نشان ساخت: تراکم جمعیت زندانیان با توجه به هزینه هایی مادی و معنوی که بر جامعه و دستگاه تحمیل می شود از دیگر مشکلات جدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام جدی دادگستری استان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برای به سرانجام رساندن موضوع حد نگاری سخن گفت و بیان داشت: در این مسیر برخی مشکلات از جمله موضوعات بودجه ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

توسلی‌زاده افزود: همکاری سایر دستگاهها با دستگاه قضایی از دیگر موارد قابل توجه است، ضمن اینکه در صدور سند و پرداخت هزینه های مربوطه نباید به زارعین و کشاورزان سخت گرفت و باید راه را هموار کرد.

او با اشاره به اهمیت حد نگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است یادآور شد: امروز حد نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و در ملاقات های عمومی بارها این موضوع از سوی مراجعین مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نقش حد نگاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکید رییس قوه قضائیه و قوانین بالادستی این موضوع می تواند به ثبات مالکیت ها بیانجامد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: نظام حقوقی خوب باید آینده مالکیت ها را برای افراد پیش بینی پذیر کند و به افراد آرامش ذهنی بدهد و ثبات مالکیت ها از جمله این آرامش هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه