English

اقامه نماز عید فطر در کردستان

مردم کردستان بعد از یک ماه روزه و بندگی خداوند، نماز عید فطر را همزمان با سراسر کشور، در مساجد و حسینیه‌های استان اقامه کردند.

اقامه نماز عید فطر در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ ماموستا مختار فرجی روز شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: اینکه روز گذشته برخی از مردم به تبعیت از کشورهای اسلامی دیگر و بدون مشاهده ماه شوال، اقدام به برپایی نماز عید فطر کردند، قابل قبول نیست و باعث ایجاد تفرقه می‌شود.

وی شرط اعلام عید فطر را مشاهده هلال ماه شوال از جانب حاکمیت دانست و افزود: باید دور از تعصب و کوتاه‌نظری، در راستای حفظ وحدت و یکدلی گام برداریم، چراکه فطر، عید اتحاد و انسجام و برادری است.

خطیب خطبه‌های نماز عید فطر سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار کمک به فقرا و نیازمندان شد و ادامه داد: مردم به ویژه افراد توانمند از کمک به خانواده‌های نیازمند در عید فطر، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

ماموستا فرجی یادآور شد: پیامبر(ص) همواره به فکر تهیدستان و یتیمان بود و ما نیز به تبعیت از رسول اکرم، باید در حد توان، کمک‌حال نیازمندان باشیم و زمینه رضایت پروردگار را فراهم کنیم.

وی از خدمات کمیته‌امداد امام(ره) به فقرا و خانواده‌های نیازمند تقدیر کرد و گفت: افراد خیر، کمک‌های خود را در اختیار این نهاد قرار دهند تا به دست نیازمندان و خانواده های مستحق واقعی برسد.

نماز عید فطر در فقه شافعی (اهل سنت) ۲ رکعت است و ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می‌شود. بعد از ادای نماز عید، امام جماعت خطبه‌ها را قرائت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه