English

در نشست هم‌اندیشی جبهه رسانه‌ای انقلاب در گیلان مطرح شد؛

نقش مسائل اقتصادی در برون‌داد حرکات اعتراضی مردم/برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود

در نشست هم‌اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب بر لزوم تهیه و تولید محتوای فاخر رسانه‌ای در جامعه، جلوگیری از دوقطبی سازی و قبح‌شکنی، نقش مسائل اقتصادی در برون‌داد حرکات اعتراضی مردم و تولید خبر خوب و برجسته‌سازی اتفاقات مثبت استان در کنار انتشار مشکلات جامعه تاکید شد.

نقش مسائل اقتصادی در برون‌داد حرکات اعتراضی مردم/برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نشست هم‌اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه استان گیلان در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب

کشف حجاب‌ها از روی بی‌اطلاعی و ناشی از عدم فرهنگ‌سازی درست است

مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به جایگاه رسانه در اثربخشی و فرهنگ‌سازی در اجتماع در اظهار کرد: اصحاب رسانه جزو تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و لحظات و اتفافات با حضور خبرنگاران ثبت و ضبط می‌شود و در شرایط فعلی نیز با توجه به موج‌سواری رسانه‌های بیگانه که نشان می‌دهد بیکار ننشسته‌اند، فعالان رسانه جبهه انقلاب باید بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای مناسب در جهت تبیین مباحث مربوط به عفاف و حجاب، افزود: استان گیلان با توجه به مزیت گردشگری همیشه محفلی برای سوءاستفاده عده‌ای هنجارشکن بوده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه معضل بدحجابی برای اکثر خانواده‌ها حتی افراد شل‌حجاب نیز آزاردهنده است، گفت: اهمیت عفاف و حجاب به عنوان یک مؤلفه ملی و دینی همواره مورد توجه بوده و نهادینه سازی این مهم لازم و ضروری‌است.

پارسا با تأکید بر اینکه برخی کشف حجاب‌ها از روی بی‌اطلاعی و ناشی از عدم فرهنگ‌سازی درست است، بیان کرد: بعضی از این افراد نمی‌دانند چه خطایی مرتکب می‌شوند‌ لذا در این عرصه نیازمند تولید آثار رسانه‌ای خوب و نقش‌آفرینی موثر فعالان عرصه رسانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تولید محتوای فاخر رسانه‌ای در جامعه خیلی تاثیرگذار است، افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و به نوعی اثرگذار ترین قشر حاضر در جامعه فعالان رسانه‌ای هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با قدرت در حال فعالیت هستند، گفت: ساختارشکنی فرهنگی از اهداف مهم رسانه‌های بیگانه است و موضوع عفاف و حجاب نیز یکی از اهداف امروز رسانه‌های بیگانه است.

وی فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه دانست و افزود: ترویج "پوشش درست" و پرداختن به این امور از وظایف خبرنگاران است و از کنار این آسیب فرهنگی نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد.

پارسا با اشاره به پویش «خبر خوب از عید تا عید» که از عید نوروز تا پایان عید فطر در گیلان برگزار می‌شود گفت: اصحاب رسانه با تولید اخبار خوب و امیدافرین در قالب‌های مصاحبه، خبر، یادداشت، گزارش در این پویش رسانه‌ای شرکت کنند.

نشست هم‌اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب

برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود

اشرف جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی موضوع عفاف و حجاب بین جوانان، اظهار کرد: رعایت حجاب در مقابل نامحرم برای جوانان و دختران باید به‌درستی تبیین شود و از ماهیت و فلسفه اصلی حجاب برای جوانان گفته شود تا تصور نکنند حجاب محدودیت نظام است.

اشرف جناتی با بیان اینکه برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود و متوجه این حد و مرز نشده‌اند، گفت: بعضی‌ها تصور می‌کنند رعایت حجاب برای نیروی انتظامی و گشت ارشاد و غیره است.

وی با بیان اینکه اسلام کمیت و حدود پوشش را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: حجاب در اقلیم‌ها و مناطق مختلف جغرافیایی مختلف و سلیقه‌ها با هم فرق دارند بنابراین ما باید با توجه به ذوق و سلیقه مناطق مختلف به مسئله کیفیت و نوع پوشش توجه کنیم منتها اصل اسلام در مورد لزوم رعایت کمیت پوشش باید در اولویت همه امور قرار گیرد تا خودنمایی و جلوه‌گری در برابر نامحرم نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم است، گفت: حجاب ابعاد گسترده­ای دارد و رعایت این فضیلت اخلاقی دارای آثار فردی و اجتماعی والایی است از این رو، شناخت ابعاد و حیطه­‌های آن در قرآن کریم حائز اهمیت است.

موضوعات اقتصادی در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار است

سینا هوشمند گورابی نایب‌رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند میزان دین‌داری مردم ایران نسبت به ابتدای انقلاب بیشتر شده و صرفاً کشف حجاب عده‌ای معدود را که کمتر از پنج درصد جامعه را شامل می‌شود نباید به پای تمام زنان و دختران این سرزمین نوشت.

وی موضوعات اقتصادی را نیز در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار دانست و افزود: متأسفانه دولت‌مردان نیز به وعده‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، بهبود معیشت و برخورد با مظاهر فساد آنطور که باید عمل نکرده‌اند و این موضوع سبب شده که عده‌ای کشف حجاب را به نماد اعتراضی علیه تصمیمات کارگزاران نظام تبدیل کنند.

به گفته هوشمند بهترین روش اقناع سازی و ترویج زیست عفیفانه این است که در کنار اقدامات فرهنگی برای ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی، کارگزاران نظام به وعده های خود در زمینه اقتصادی، افزایش سطح رفاه و بهبود معیشت مردم نیز عمل کنند و اینگونه نباشد که در سطح افکار عمومی اینطور جلوه داده شود که برای حاکمیت جز حجاب موضوع دیگری اهمیت ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه