English

تاثیر حجاب بر آرامش روحی و روانی بانوان در جامعه

رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان علاوه بر این که عمل به دستورات الهی است در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا می کند.

تاثیر حجاب بر آرامش روحی و روانی بانوان در جامعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، شکی نیست که حجاب و پوشش تأثیر زیادی بر روح و روان زن دارد .عفاف و پوشیدگی زن، همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر لذت و تحقیری در امان می ماند و دین اسلام هم با واجب کردن حجاب، از اینکه زن بازیچه دست شهوت پرستان باشد و ارزشش به میزانی پایین بیاید که فقط وسیله ای برای رفع شهوت ها در آید، جلوگیری کرده است.

فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ حجاب و رعایت نکردن حریم بین زن و مرد، بیش از همه به ضرر و زیان خود زن و عامل بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی برای افراد، به ویژه زنان است.

حجاب 2

زنی که بدون حجاب و پوشش مناسب بیرون می آید مدام در معرض نگاه ها و سخنان هجو و ناشایست مردان نامحرم و مقایسه شدن از سوی آنان است و به همین جهت دچار استرس و اضطراب و ترس و دلهره می شود و مدام مراقب اطرافش است که چه کسانی به او نگاه می کنند.

از سوی دیگر برای اینکه به چشم مردان نامحرم بیایند و از سوی آنان مورد تعریف و تمجید و احترام قرار گیرند و یا اینکه فروشندگان به آنان تخفیف بیشتری دهند هر روز به یک نوع آرایش رو می آورند .

بنابر این هر چه زنان و دختران در استفاده از وسائل آرایش و زیبایی بیشتر افراط کنند، عطش آنها در خودنمایی و جلب توجه برای دیگران بیشتر می شود، و همین امر آرامش روحی و روانی را از آنان سلب می کند.

حجاب

در مقابل، زنانی که با حجاب و پوشش مناسب در جامعه ظاهر می شوند از سلامت روانی بالایی برخور دار ند و با آرامش به انجام امور زندگی خود می پردازند. این زنان سازنده، دانشمند، ایثارگر و خدمتگزارند و در تمام جوامع از این سبکسری ها به دور بوده، در زندگی و سلوک اجتماعی به مراتب از دیگر زنان، ساده تر زیسته و شخصیت بالغ آنها اسیر جلب کردن دیگران نیست. آنها لباس های جلف نمی پوشند، کمتر از دیگران در انظار آرایش می کنند و عموماً در زندگی خانوادگی خود هم موفق هستند.

مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابتش را می ستایند و در این صورت است که زن نه تنها در سنگر حجاب خود،از تیر نگاه های زهر آلود،سخنان آزار دهنده و بر خوردهای اراذل جامعه در امان می ماند، بلکه امنیت و آرامش درونی خود و اجتماع خویش را نیز برقرار خواهد کرد.

بی حجابی 2

از نتایج مهم حجاب و پوشیدگی که در سلامت روانی زن تأثیر مستقیم دارد، بلوغ و تکامل روانی و شخصیتی زن است. رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان علاوه بر این که عمل به دستورات الهی است، باعث می شود تا شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیر صعودی پیدا کرده و نردبان تعالی و تکامل را یکی پس از دیگری طی کند. از سوی دیگر در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا می کند.

با کمی تأمل در این مبحث می توان نتیجه گرفت که دین اسلام برای محفوظ نگه داشتن روان زن از عوامل آسیب زا، حجاب و عفاف را بر او واجب کرده است و به این ترتیب خوشی های مشروع را برای زن می پسندد و تأمین آن را در سایه عفاف مجاز می داند. در وانع حجاب و پوشش که ثمره عفاف است، عاملی برای آرامش زن و دور ماندن او از عوامل اضطراب زا و در نهایت ایجاد رضایت وجدان اوست.

بی حجابی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه