English

ضرورت تقویت باور‌های دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درنخستین نشست شورای فرهنگی سال 1402 تقویت باور‌های دینی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی‌اسلامی در میان مخاطبان را از اولویت‌های این مجموعه فرهنگی عنوان‌کرد.

ضرورت تقویت باور‌های دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سید‌جلیل میرعظیمی،مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان،  با تاکید بر رویکرد دینی قعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح‌کرد: آنچه در این مجموعه فرهنگی اهمیت ‌دارد، پرورش کودکان و نوجوانانی باور‌مند و مأنوس با سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

 

لزوم برنامه‌محوری و ریل‌گذاری فرهنگی

مدیر‌کل کانون استان گیلان درادامه، نیل به اهداف فرهنگی مبتنی بر باور‌های ایرانی‌اسلامی را نیاز‌مند ریل‌گذاری و برنامه‌محوری ارزیابی‌کرد و با اشاره به ضرورت تحکیم پیوند‌های کانون، کودک و خانواده‌ گفت: افزایش این هم‌گرایی‌ها، در پذیرش بهتر آموزه‌ها از سوی مخاطب  نقش موثری ایفا‌می‌کند.

او درعین‌حال، تمرکز بر تحقق برنامه‌ها را در دستور‌کار دانست و تاکید‌کرد: لازم‌است برای دست‌یابی به تمامی اهداف از پیش‌تعیین‌شده، تلاش‌کنیم.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان

اهمیت نقش‌آفرینی‌ کانون در مناسبت‌های ملی و مذهبی

 نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری در مناسبت‌های ملی و مذهبی  و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه در آشنا‌سازی نسل کودک و نوجوان با آموزه‌های دینی و رخداد‌های ملی‌-مذهبی، ازدیگر موضوع‌های محوری سخنان سید‌جلیل میرعظیمی به‌شمار‌می‌‌رفت و وی با خاطر‌نشان‌کردن سیاست‌های مدیر‌عامل این مجموعه در «تثبیت مرجعیت کانون در حوزه کودک و نوجوان» تصریح‌کرد: این مهم، از برنامه‌های راهبردی کانون محسوب‌می‌شود و ضرورت دارد برای تحقق این هدف بر پیشینه و ظرافت‌ فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری تکیه‌کنیم.

 

ضرورت راهبری و نظارت‌های کارشناسی  

این مدیر‌فرهنگی هم‌چنین،‌ کارشناس‌محوری و راهبری و نظارت‌های  فرهنگی کارشناسان این مجموعه را در پی‌ریزی و تحقق برنامه‌ها دارای اهمیت دانست و افزود: توجه به این امر می‌تواند در رصد هرچه بهتر فعالیت‌ها، آسیب‌شناسی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری تاثیر‌گذارباشد.

سید‌جلیل میرعظیمی برهمین اساس نیز تدوین جدول زمانی برای حضور در ویژه‌برنامه‌ها و بازدید‌های منظم و مستمر کارشناسان از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را ضروری توصیف‌ و بر لزوم ادامه‌دار بودن آن تاکید‌کرد.

 

هم‌افزایی، لازمه پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی

تعامل و هم‌گرایی با دستگاه‌های فرهنگی و بستر‌سازی برای آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی مورد‌توجه قرار‌گرفت و وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دیدار با مسئولان و حضور مستمر در شهرستان‌ها گفت: طی این نشست‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، جذب امکانات و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مد‌نظر قرار‌می‌گیرد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان

طرح‌کانون‌-مدرسه الگویی برای هم‌گرایی‌ فرهنگی

او درهمین‌حال، اجرای طرح کانون‌مدرسه با همکاری آموزش و پرورش را الگویی مناسب برای هم‌گرایی‌های فرهنگی دانست و با اشاره به روند اجرای این طرح با همکاری مدارس و مراکز فرهنگی‌هنری اظهار‌داشت: کانون، مکمل نظام‌آموزشی کشور است و طرح کانون‌مدرسه می‌تواند پایه و اساس شکل‌گیری تعامل و هم‌گرایی‌های گسترده‌تر کانون با آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرار‌گیرد.

 

تلاش حداکثری برای تحقق عدالت فرهنگی و‌آموزشی

این فعال عرصه فرهنگ درعین‌حال تاکیدی بر افزایش گستره فعالیت‌ها و لزوم خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌‌تر برخوردار داشت و با اشاره به رسالت‌های کانون در جهت تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی اظهار‌کرد: فراهم‌سازی امکان حضور حداکثری مربیان در مناطق کم‌تر بهره‌مند، از برنامه‌هایی است که در سال 1402 با جدیت بیش‌تری دنبال‌می‌شود.

 

حضور موثر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صحبت‌های خود در نشست شورای فرهنگی را با تاکیدی دوباره بر مدیریت و حضور موثر در فضای مجازی و  لزوم صیانت از هم‌دلی حاکم بر این مجموعه       به‌پیش‌برد و با تبیین این موضوع که موفقیت‌های کانون رهاورد همدلی است، افزود: لازم است برای برآورده‌سازی خواسته‌های به‌جای مخاطبان و ارتقای هرچه بیش‌تر جایگاه این نهاد فرهنگی تلاش‌کنیم.

صحبت‌های معاونان، کارشناس مسئول و کارشناسان و بیان دیدگاه‌ها در ارتباط با چگونگی پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی، پایان‌بخش نخستین جلسه شورای فرهنگی بود که 27 فروردین 1402 در محل گردهم‌آیی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه