English

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان کردستان:

اعزام دانش‌آموز کردستانی به المپیاد جهانی شیمی

ژیار مسلمی دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان نمونه دولتی زانست شهرستان بانه به پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی شیمی در کشور سوئیس اعزام می شود.

اعزام دانش‌آموز کردستانی به المپیاد جهانی شیمی

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ژیار مسلمی دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان نمونه دولتی زانست شهرستان بانه با کسب مدال طلای کشوری و عضویت در تیم ملی چهار نفره المپیاد جمهوری اسلامی ایران به پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی اعزام خواهد شد.

هاشم ناظم جلال افزود: این دانش‌آموز کردستانی در پایه دهم و برای اولین بار در این المپیاد به صورت آزمایشی شرکت کرد که در همان سال نیز حائز رتبه برتر شد اما به دلیل آزمایشی بودن جواز ورود به مراحل بعد را پیدا نکرد.

وی اضافه کرد: مسلمی سال بعد ضمن شرکت رسمی در المپیاد شیمی در میان ۴۰ نفر برتر کشوری قرار گرفت که در ادامه رقابت‌ها با حضور در بین هشت نفر برگزیده، موفق به کسب رتبه اول و دریافت مدال طلای این المپیاد در سطح کشور شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: این دانش آموز افتخارآفرین پس از حضور مستمر در اردوهای تیم ملی، در آزمون نهایی پذیرفته شد و به عضویت تیم المپیاد جهانی شیمی جمهوری اسلامی ایران درآمد.

المپیاد جهانی ۲۰۲۳ شیمی در کشور سوئیس برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه