English

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد؛

مراجعه بیش از هزار دانش‌آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ازابتدای سال‌تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و۴۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی به مراکز آموزش وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کرده اند.

مراجعه بیش از هزار دانش‌آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،طالب محمدی اظهار کرد: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می توانند به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کنند.

وی افزود: مراکز مشکلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش و پرورش را ایفا می کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: هر ساله بیش از ۲ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارجاع می شوند.

وی ادامه داد: ۲۱ مرکز دولتی و هفت مرکز غیردولتی فرایند ارزیابی، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می دهند.

محمدی گفت: در این مراکز برنامه های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آنها زمینه تحصیل موفق شان فراهم شود.

وی یاداور شد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد به نتایج خوبی دست یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی