English

دادستان کرمانشاه:

اطلاعات ۷۲۶ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرمانشاه ثبت شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ثبت اطلاعات ۷۲۶ مجرم حرفه‌ای و سابقه دار در استان خبر داد.

اطلاعات ۷۲۶ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرمانشاه ثبت شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی  با اشاره به تکمیل و بروز رسانی بانک اطلاعات مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایگاه اطلاعاتی قوی می‌تواند در جلوگیری از وقوع جرم و کنترل مجرمان حرفه‌ای و نیز تصمیمات واحد قضایی در رسیدگی به پرونده های اشخاص تاثیر داشته باشد، این بانک اطلاعاتی بروز رسانی شد.

وی با تاکید بر اینکه اراذل و اوباش و افرادی که زمینه ارتکاب جرم دارند باید شناسایی و مورد رصد دستگاه قضایی، انتظامی و نهادهای امنیتی قرار گیرند، افزود: این موضوع کمک می کند تا پیش از وقوع و ارتکاب جرم، مانع اقدامات آنها شد. 

به گفته این مسئول، تاکنون اطلاعات ۷۲۶ نفر از مجرمین حرفه‌ای ، خطرناک و سابقه دار استان در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

کرمی در ادامه از راه اندازی سامانه سجل قضایی کشوری در دادسرای کرمانشاه خبر داد و گفت: در این سامانه وضعیت پرونده‌های افراد در سراسر کشور به صورت خلاصه در یک صفحه نمایش داده می شود که این امر صدور گواهی عدم سوء پیشینه را برای مرجع قضایی راحت‌تر و سریعتر خواهد کرد. 

به گفته این مسئول، راه اندازی این سامانه باعث شده تا طی یکسال گذشته میانگین مدت پاسخگویی به در خواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه در استان از ۵۱ ساعت به ۱۳ ساعت کاهش پیدا کند. 

دادستان کرمانشاه همچنین با اشاره به نظارت‌هایی که بر فعالیت دادسراهای استان صورت می گیرد، اظهار کرد: در این راستا، بصورت ماهیانه وضعیت عملکرد آنها به شکل آماری مورد بررسی قرار می گیرد. 

کرمی ادامه داد: بررسی آمار شکوائیه های ارسالی به دادسراهای استان، صدور گواهی عدم پیشینه، شعب نامتعارف، پرونده‌های مسن، بازداشتی‌ها، قرارهای موقوفی تعقیب، ترک و تعلیق تعقیب و ... در این نظارت ها مورد توجه قرار می گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه