English

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده:

امام علی (ع) طعم شیرین عدالت را به جامعه اسلامی چشاند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دوران امیرالمومنین (ع) کامل‌ترین حاکمیت جهان بود و طعم شیرین عدالت را به جامعه اسلامی چشاند.

امام علی (ع) طعم شیرین عدالت را به جامعه اسلامی چشاند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در مراسم شب قدر که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نباید تصور شود امیرالمومنین(ع) این حاکمیت بی‌نظیر را در شرایط مطلوب و به آسانی بنا نهاد؛ بلکه در مسیر تحقق حاکمیت مطلوب اسلامی با چالش‌های بسیار دشواری روبرو بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، وجود نومسلمانان بی بهره از عمق و محتوای دین را نخستین چالش امیرالمومنین (ع) دانست و تصریح کرد: در دوران امام علی (ع) کشورهای ابر قدرت بزرگ آن دوران یعنی ایران و روم به زانو درآمد و بخش‌هایی از امپراطور بیزانس و روم شرقی نیز به تصرف مسلمانان در آمد. ظاهرا تصرف جغرافیایی افزایش پیدا می‌کرد اما یک چالش در حکمرانی سیاسی نیز ایجاد می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: اگر بخواهید براساس اصول ماکیاولیستی کشور در این شرایط اداره کنید، کار سختی نیست اما وقتی بخواهید در این جامعه عدالت و تعالیم قرآن را پیاده کنیم آن وقت کار سخت می‌شود.

امام جمعه بندرعباس، وجود تعصبات نژادی را یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های حکمرانی امام علی (ع) دانست و مطرح کرد: پس از دوران پیامبر اسلام (ص) تعصبات نژادی تاثیر خود را در تقسیم بیت‌المال و عدالت نشان داد، در چنین جامعه‌ای، تحقق عدالت و برهم زدن معیارهای موجود بسیار پرچالش بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، ضعف مدیریتی دولت علوی را سومین چالش مهم حکمرانی سیاسی امام علی (ع) دانست و تشریح کرد: قحطی رجال یکی از مشکلات مهم آن دوران بود. بسیاری از افراد متدین و با تقوا در اطراف امام وجود داشتند اما افرادی بودند که به مدیریت آگاه نبودند.

وی، جنگ‌های داخلی را یکی دیگر از چالش‌های حکومت امام علی (ع) دانست و بیان کرد: قاسطین که در جنگ‌های احد، خندق و بدر در برابر امام ایستادند و جنگ جمل، صفین و نهروان را آغاز کردند، خشک مقدس‌های احمق و پیشانی بسته‌های منافق که فقط از اسلام ظاهری دارند و هیچ چیز دیگری از اسلام نمی‌دانند در برابر امیرالمومنین ایستادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه