English

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان :

صدور ۲۰۳ هزار مجوز صنایع دستی

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:2 هزار و ٣٣٤ مجوز صنایع‌دستی طی سال گذشته در استان صادر شده است.

صدور ۲۰۳ هزار مجوز صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: 2 هزار و  ٣٣٤ مجوز صنایع‌دستی طی سال گذشته در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ٢ هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط‌ به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و ٤ مورد جواز تأسیس کارگاهی بوده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: این مجوزها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... صادر شده است.

مهرزاد عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده نیز دو هزار و ٢١٠ نفر از آموزش‌ رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح روستاها و شهرهای کردستان بهره‌مند شده‌اند.

 وی افزود: این اداره‌کل به‌منظور ارتقای شاخص‌های هنری در تولید صنایع‌دستی بومی و سنتی نیز دو دوره‌ آموزشی برای ٨٠٠ نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار کرده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی در کردستان است.

مهرزاد بیان کرد: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند روبه‌رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه