English

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد:

برنامه های معاونت شهرسازی و معماری در جهت مهار تورم، رشد تولید

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از برنامه های مدون این معاونت در راستای تحقق شعار سال "رشد تولید و مهار تورم" خبر داد.

برنامه های معاونت شهرسازی و معماری در جهت مهار تورم، رشد تولید

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، لیدا معروفی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی  استان قزوین در این‌باره گفت: با توجه به شعار امسال، ما در معاونت شهرسازی و معماری، موضوع اصلاح فرایندها برای تولید مسکن و گره‌‎گشایی از این حوزه را مجدانه تر از گذشته پیگیری خواهیم کرد تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری واجرای سیاست های تولید مسکن ارزان قیمت، ضمن توجه به افزایش کیفیت ساخت و زندگی و پاسخگویی به تقاضای مسکن، تورم در این حوزه کنترل شود.

معروفی با اشاره به شعار سال جدید "مهار تورم و رشد تولید "، گفت: اجرای آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور از جمله اقدامات مدون این معاونت به منظور رشد تولید و مهار تورم می‌باشد.

معاون شهرسازی و معماری افزود: اصلاح فرایندها جهت تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوز تغییر کاربری و تعیین مهلت ارسال پاسخ استعلامات دستگاه ها و تلقی نمودن پاسخ مثبت در صورت عدم ارسال پاسخ در مهلت مقرر، و همچنین صدور موافقت اصولی منطبق بر سیاست های طرح های آمایش سرزمین طرح جامع ناحیه و مجموعه شهری در جهت جلوگیری از اتلاف وقت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده به منظور تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد:  یکی از دیگر برنامه ریزی های انجام شده جهت رشد تولید و مهار تورم؛ هدایت شهرداری‌ها در اهتمام به اجرای کامل طرح‌های تفصیلی، جامع و مصوبات کمیسیون ماده (5) در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای مغایر با ضوابط و مقررات مربوطه که موجب از بین رفتن سرمایه و توقف تولید می‌گردد است .

معروفی افزود:  راهنمایی و هدایت شهرداری‎ها در نظارت بر ساخت و سازهای در حال انجام، مطابق با پروانه صادره و نقشه های مورد تایید نظام مهندسی و جلوگیری از تخلفاتی که منجر به آرای تخریب در کمیسیون ماده 100 گردد که با توجه به وجود تورم شامل مرور زمان نگردد و به نتیجه و بهره برداری برسند، ازدیگر طرح های برنامه ریزی شده در راستای رشد تولید و مهار تورم است.

معروفی در این رابطه افزود: تسهیل و تسریع فرایند تهیه و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری در راستای تحقق عملکردهایی که منجر به ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه و رشد تولید میگردد از دیگر اقدامات تعریف شده در راستای مبارزه با تورم در این معاونت می باشد.

وی تاکید کرد: تبیین و تهیه طرح های موضعی و موضوعی با محوریت توسعه اشتغال زایی و تولید و همچنین بررسی طرح های نهضت ملی مسکن در راستای اجرای سیاست های تولید مسکن ارزان قیمت ضمن توجه به افزایش کیفیت ساخت و زندگی از جمله اقدامات مهم این معاونت در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه