English

استاندار مازندران:

نقش مؤثر استان های مازندران و آستراخان در تقویت روابط ایران و روسیه

استاندار مازندران بابیان این که در سطح بالای روابط سیاسی با روسیه هستیم، گفت: استان‌های مازندران و آستراخان می توانند به توسعه و تقویت این روابط کمک کنند.

نقش مؤثر استان های مازندران و آستراخان در تقویت روابط ایران و روسیه

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در نشستی با عنوان "دریای خزر، دریای صلح و دوستی، گسترش روابط اقتصادی مازندران - آستراخان" در دیدار با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه در بابلسر، ابتکار عمل بسیار خوب همتای آستراخانی خود بابت سفر دوستانه به چند استان همسایه را تحسین کرد و اظهار داشت: دو کشور جمهوری فدراتیو روسیه و جمهوری اسلامی ایران دارای روابط راهبردی در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بوده اند.

وی ادامه داد: روابط این دو کشور توسط کسانی که تلاش کردند به انحای مختلف آن را برهم بزنند به هوشمندی رهبران دو کشور، عمیق تر و استراتژیک تر شد و امروز در سطح بالای روابط دیپلماتیک هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به فعالیت دو کشور ایران و روسیه به صورت راهبردی به ویژه در موضوع سوریه، این موضوع را نقطه عطف روابط استراتژیک با روسیه دانست و بیان داشت: مواضع مشترک ایران و روسیه در عرصه بین الملل در این سال‌ها در مباحث سازمان ملل، مباحث حقوق بشری و منطقه ای به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های روابط استراتژیک ایران و روسیه است و از مواضع سازنده دولت روسیه در سازمان ملل در سال‌های گذشته تشکر می کنم.

وی افزود: در سالیان گذشته شدیدترین تحریم ها توسط غربی ها و آمریکایی‌ها علیه ایران و روسیه انجام شد اما به دلیل هوشمندی و روابط گرم و اصولی رهبران دو کشور توطئه های دشمنان دو ملت خنثی شد، تا جایی که آقای پوتین در سفر خود به ایران در ابتدای ورود به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و تعامل بسیار مثبتی میان رهبران دو کشور وجود دارد.

لازم به ذکر است؛ در نشست گسترش روابط اقتصادی مازندران - آستراخان که رؤسای دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مازندران هم حضور داشتند، درباره نقاط مشترک دو استان و مسائل اقتصادی و فعالیت های تجاری مطالبی بیان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه