English

استاندار فارس:

بانک‌ها به جای دایر کردن شعبه های جدید، گامی عملی برای رشد تولید بردارند

استاندار فارس گفت: بانک‌ها به جای دایر کردن شعبه های جدید در خیابان های گرانقیمت، تسهیلات بیشتری به کارخانجات و صنایع تبدیلی استان اعطا و گامی عملی برای رشد تولید بردارند.

بانک‌ها به جای دایر کردن شعبه های جدید، گامی عملی برای رشد تولید بردارند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، استاندار فارس در مجمع عالی بسیج استان با تاکید بر اینکه، حمایت بانک‌ها از صنایع و رشد تولید در این استان امری ضروری است؛ که هم‌اکنون کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که به نابودی محصولات کشاورزی و باغی فارس منجر شده است، گفت: بعضی بانک‌های استان منابع مردم فارس را در اختیار گرفته، اما در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه دفاتر مرکزی بعضی از صنایع این استان در تهران قرار دارد و به همین دلیل درآمد این مجموعه ها در عملکرد پایتخت لحاظ می شود که این رویه باید اصلاح شود، افزود: تغییر سبک زندگی و اقدامات اقتصادی مدیریت شده به مهار تورم منجر خواهد شد؛ تغییر نگاه و رویکرد سازمان ها می تواند در رشد تولید در فارس موثر باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اکنون درگیر بروکراسی و مشکل تراشی برخی ادارات هستند؛ در حالی که حمایت از این قشر امری ضروری و نیاز امروز کشور است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال و تاکید رییس جمهور بر رشد تولید و مهار تورم، برگزاری نشست های مشترک با حضور تولیدکنندگان می تواند موثر واقع شود. در سال جدید شخصا جلسات بیشتری را با تولید کنندگان خواهم داشت و به موانع ورود می کنم تا مشکلات آنان در دستگاه های استانی برطرف شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران بانک های استان گفت: بانک‌ها به جای دایر کردن شعبه های جدید در خیابان های گرانقیمت، تسهیلات بیشتری به کارخانجات و صنایع تبدیلی استان اعطا و گامی عملی برای رشد تولید بردارند.

وی بر عرضه کالا با واسطه‌های کمتر به بازار برای مهار تورم اشاره کرد و گفت: ۲ هزار فروشگاه در فارس توزیع مواد غذایی با قیمت مناسب تر به مصرف کنندگان را آغاز کرده اند که این رویه ادامه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری استان فارس که ایجاد شده در سال جاری با قدرت بیشتری با هدف رفع موانع تولید و سرمایه گذاری دنبال خواهد شد به نحوی که سرمایه گذاران مشکلات و استعلاماتشان را یکجا از دستگاه های مختلف پیگیری کنند.

وی بر رفع موانع صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات این حوزه بصورت ویژه از طریق پنجره واحد استان پیگیری خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود، خرید کالای غیر ایرانی در ادارات و ارگان های دولتی استان را ممنوع اعلام کرد و افزود: می بایست قوانینی وجود داشته باشد که براساس آن خام فروشی ممنوع شود و بر همین اساس باید صنایع وابسته با حمایت بخش دولتی در سطح استان ایجاد شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی می تواند از ضایعات بخش کشاورزی نیز جلوگیری کند، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود که این مساله نگران کننده‌ای است.

وی در پایان افزود: همچنان دیوار بی اعتمادی و عدم هماهنگی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنایع وجود دارد که برای برداشتن این دیوار به سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی دست یاری دراز می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه