English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تردد بیش از چهار میلیون گردشگر دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پرونده‌ سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ این استان با جابجایی بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی و امداد رسانی به ۳۰۳ نفر هموطن شامگاه سه شنبه ۱۵ فروردین ماه بسته شد.

تردد بیش از چهار میلیون گردشگر دریایی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ که سفرهایی ایمن و بدون حادثه را رقم زدند، اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه، چهار میلیون و ۶۴ هزار و ۹۳۶ مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و مراکز گردشگری در جزایر و سواحل این استان دیدن کردند. 

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی آمار جابه‌جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: از این تعداد خدمات سفر دریایی، سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۶ نفر مسافر و ۶۵۲ هزار و ۴۱۰ نفر گردشگر بودند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۶۶۹ هزار و ۱۰۶ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شدند که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید. 

به گفته عباس‌نژاد با انجام ۱۴ ماموریت اعلام اضطرار و اقدام عملیاتی هفت فروند شناور ناجی و همیاران در آب‌های استان ۳۰۳ مسافر و گردشگر از شرایط اضطرار نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت، ۳۵ تیم همیار ناجی و ۲۴ تیم غواصی و نجات غریق در بنادر مسافری و مراکز گردشگری استقرار و فعالیت داشتند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در این بازه زمانی ۳۹ فروند شناور مسافری در مرکز استان با ظرفیت حمل چهار هزارو ۳۳۶ نفر مسافر و همچنین ۲۲ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۸۸۰ دستگاه خودرو در مسیر پل و لافت و بالعکس استفاده شد. 

وی به تعداد شناورهای فعال دربنادر غرب استان در مسیرهای چهارگانه (بندرلنگه – چارک – آفتاب به کیش و بالعکس) نیز اشاره کرد و گفت: ۲۲ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۹۵۰ دستگاه خودرو و ۲۲ فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و ۳۰۰ مسافر در بنادر یاد شده فعالیت داشتند.

 عباس‌نژاد افزود: بهره‌گیری از توانمندی ۲۲۰ نیروی امداد و نجات، هفت فروند شناور ناجی، یک فروند قایق RIB و یک فروند شناور پایش و پشتیبان از دیگر فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در امر جستجو و نجات دریایی در نوروز ۱۴۰۲ بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی