English

براساس اعلام گمرکات کرمانشاه:

مرزهای کرمانشاه سال ۱۴۰۱ بیش ۲/۵ میلیارد دلار کالا صادر کرده‌اند

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شده است.

مرزهای کرمانشاه سال ۱۴۰۱ بیش ۲/۵ میلیارد دلار کالا صادر کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، میزان صادرات کالا در سال ۱۴۰۱ از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه را دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار کالا با وزن شش میلیون و ۸۹۳ هزارو ۶۹۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل از آن از نظر ارزش افزایش یک درصدی و از لحاظ وزن نیز رشد شش درصدی داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان در این مدت میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... بوده است.

به گفته این مسئول، حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با داشتن پنج گمرک فعال پرویزخان، خسروی، شوشمی، شیخ صله و سومار همواره یکی از مهمترین گمرکات کشور در صادرات کشور به عراق بوده است.

عباس زاده یادآور شد: از بین گمرکات حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن کالا به ارزش ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزارو ۴۳۸ دلار بیشتر سهم صادرات را به خود اختصاص داده و گمرکات خسروی و سومار در جایگاه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه به واردات سال گذشته از طریق حوزه نظارت گمرکات استان اشاره و عنوان کرد: ارزش واردات سال گذشته استان ۵۵ میلیون و ۹۱۷ هزارو ۶۳۳ دلار کالا با وزن ۷۸۹۳ تن بوده که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی کاهش ۶۹ درصدی و از حیث ارزش کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبرینگ ، قالب شمش ،فیلتر، کمپرسور و ...عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی