English

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد؛

اجرای طرح ویژه «از سبزه تا کمپوست» در شیراز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح "از سبزه تا کمپوست" گفت: این طرح امسال برای یازدهمین بار همزمان با سیزدهمین روز از فروردین در شیراز اجرا می‌شود.

اجرای طرح ویژه «از سبزه تا کمپوست» در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، روح‌الله خوشبخت با اشاره به اجرای طرح از سبزه تا کمپوست گفت: این طرح برای خیلی از شهروندانی که در روز ۱۳ نوروز به دامان طبیعت می روند آشنا است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز بیان کرد: در این طرح که به منظور حفاظت از محیط زیست اجرا می‌شود، با استقرار نیروها و مخازن ویژه در خروجی‌ های شیراز، سبزه‌های آنان را تحویل و کود آلی کمپوست به‌ همراه کیسه‌های ویژه جمع‌آوری پسماندهای شهروندان به آنان اهدا می‌شود.

خوشبخت گفت: کودهای آلی کودهای مرغوبی هستند که در فرآیند کمپوست شامل تخمیر، دانه‌بندی و مواردی از این قبیل و تحت پایش کارشناسان حاصل می‌شود.

این مدیر شهرداری تصریح کرد: سبزه‌های جمع‌آوری شده در ورودی و خروجی‌ها و اماکن تفرجگاهی طی فرایند کمپوست به کودهای آلی با ویژگی‌های مناسب برای گیاهان تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز  اظهار کرد: رها کردن سبزه‌ها در معابر می‌تواند تصادف و خسارت مالی و جانی را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل عدم رهاسازی سبزه‌ها در معابر و طبیعت حائز اهمیت است. 

خوشبخت بیان کرد: ۱۰۰ نفر پاکبان موتور سوار نیز با گشت‌زنی در معابر، سبزه‌های رهاشده در کوچه و خیابان را جمع‌آوری می‌کنند و حدود ۲۰۰ مخزن ویژه سبزه و پسماند نیز به منظور جمع‌آوری سبزه‌ها و پسماندها در محل‌های تفرجگاهی و خروجی و ورودی‌های شهر مستقر می‌شود.

او با سپاسگزاری از همکاری و مشارکت فعالانه شهروندان شیراز به عنوان ساکنین سومین حرم اهل بیت(ع) در این طرح، ابراز امیدواری کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست روز به روز افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه