English

اتصال ۹۰ درصد شهرداری قم به زیرساخت فیبر نوری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از اتصال ۹۵ درصد مجموعه‌های خدمات‌رسان در شهرداری قم به زیرساخت فیبر نوری خبر داد و گفت: الکترونیک سازی و هوشمندسازی خدمات در سرعت بخشیدن به امور و کاهش حداکثری خطاهای انسانی بسیار مؤثر است.

اتصال ۹۰ درصد شهرداری قم به زیرساخت فیبر نوری

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی مؤمن حجازی با بیان اینکه رسالت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات رسالتی فناورانه بوده که لزوماً به یک مقطع زمانی خاصی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: البته در ایامی که مجموعه شهرداری قم مشغول به فعالیت ویژه‌ای در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌شود، این سازمان نقش پشتیبان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات این سازمان برای زائران و مسافران و در مواردی برای مجاوران قم، طراحی و ارائه سامانه «qomzaer.ir» است که زائران و گردشگران با استفاده از این سامانه می‌توانند با جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی استان، اماکن مذهبی و تاریخی و اطلاعات مختلف شهر و استان آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت اطلاعات مکانی در اختیار سازمان فاوا است، نقشه‌های مختلف شهر به‌صورت دیجیتال و چاپی در اختیار زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) قرار گرفته است و همچنین در قالب بنرهای مختلف برای راهنمایی زائران در سطح شهر چاپ و نصب‌شده است.

به گفته وی، پشتیبانی از خدمات شهری، سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تاکسیرانی، سیما و منظر و... در بخش فناورانه نیز به همت و تلاش همکاران در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم انجام می‌شود.

مؤمن حجازی در خصوص سامانه‌های طراحی‌شده توسط این سازمان، گفت: طراحی سامانه AVL برای ناوگان اتوبوس‌رانی و ادوات و ماشین‌آلات خدمات شهری در راستای ارائه خدمات بهتر در شهر و برای زائران و همشهریان گرامی، طراحی سامانه برای مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی، سامانه‌های مرتبط با حوزه مکانی همچون نقشه ازجمله اقدامات مهم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در سال‌های گذشته توانستیم بالغ‌بر ۹۵ درصد مجموعه‌های مرتبط با شهرداری را به زیرساخت فیبر نوری متصل کنیم و الحمدالله عمده این مراکز از طریق فیبر نوری و با سرعت بسیار بالایی به یکدیگر متصل هستند، اضافه کرد: سامانه‌های کنترلی و خدماتی طراحی‌شده توسط این سازمان از این زیرساخت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه رویکرد و رسالت این سازمان الکترونیک سازی و هوشمندسازی خدمات است، ابراز کرد: بر اساس زیرساختی که ما آماده و ارائه می‌کنیم، خدمات مرتبط با شهرداری به‌خصوص خدماتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، الکترونیکی می‌شود که این ساختار به انجام امور سرعت بخشیده و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه