English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد؛

اجرای موسیقی های آیینی اقوام ایرانی در ایلام با حضور پرشور مردم و مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استقبال باشکوه و کم نظیر مردم استان و گردشگران نوروزی از اولین اجرای گروه موسیقی اقوام ایرانی بسیار ارزنده و قابل توجه بود.

اجرای موسیقی های آیینی اقوام ایرانی در ایلام با حضور پرشور مردم و مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی اظهار داشت: عصر امروز نورزگاه قلعه والی شهر ایلام میزبان گروه موسیقی اقوام ایرانی و موسیقی های آیینی و سنتی این گروه ها بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: در اولین اجرای این تیم حضور پرشور مردم ایلام و مسافران نوروزی و رضایت مندی آنها از اجرای هنرمندان اقوام ایرانی بر شور و حرارت این برنامه محلی و سنتی افزود.

شریفی ادامه داد: حضور گروه موسیقی اقوام ایرانی در استان ایلام به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بیانگر اهمیت جایگاه موسیقی و هنر سنتی و آیینی اصیل اقوام مختلف ایرانی در نظر وزیر و دیگر مسوولان این وزارتخانه است.

وی ضمن قدردانی از حرکت بدیع وزارتخانه مبنی بر اعزام گروه های موسیقی محلی و سنتی اقوام ایرانی به استان ایلام و حمایت و نظر مساعد ویژه استاندار ایلام  برای اجرای این برنامه ، یادآور شد: این گونه برنامه ها بر حفظ، حراست و احیای میراث معنوی به یادگار مانده از نسل های گذشته و انتقال آن به نسل های بعدی تاثیرگذار خواهد بود.

شریفی اضافه کرد: حضور گروه های موسیقی اقوام در اقصی نقاط مختلف کشور از جمله ایلام باعث می شود مردم استان ها بدون صرف هزینه خاصی با هنر موسیقیایی و رقص های سنتی و آیینی و همچنین البسه محلی خاص آن نقاط از نزدیک و در استان خود آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم ایلام از برنامه امروز در طول سال و به مناسبت های مختلف هماهنگی های لازم را با وزارتخانه جهت حضور گروه های موسیقی اقوام ایرانی از قومیت های مختلف به استان ایلام برای اجرای برنامه های متنوع هماهنگ کند.

وی ادامه داد: گروه های داغلار، جیکسای، آوا، میسان، روژان، دیاری ژوانگه با لباس محلی و اجرای موسیقی آیینی خاص مناطق خود نوروزی متفاوت را برای مردم و گردشگران نوروزی حاضر در نوروزگاه قلعه والی رقم زدند.

شریفی یادآور شد: نکته قابل ذکر حضور هفت دختر با لباس محلی این اقوام و استان های شمالی کشور به عنوان نماد هفت سین ایرانی بود.

وی گفت : این گروه فردا هفتم فروردین ماه نیز در نوروزگاه قلعه والی شهر ایلام برنامه اجرا می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه