English

شهردار کاشان خبرداد؛

افزایش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی کاشان

شهردار کاشان از افزایش 80 درصدی بازدیدکنندگان از سه بنای تاریخی تحت نظارت شهرداری کاشان تا روز سوم فروردین ماه خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 25 هزار نفر از خانه طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیراحمد بازدید کرده اند.

افزایش 80 درصدی بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده بیان کرد: از 29 اسفندماه تا سوم فروردین ماه 1402، 25 هزار و 438 نفر اعم از گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی تحت نظارت شهرداری کاشان بازدید کرده‌اند که این آمار در مقایسه با آمار 14065 بازدید در نوروز سال گذشته، از افزایش 80 درصدی میزان بازدیدها حکایت می‌کند.

وی، یکی از دلایل این اختلاف چشمگیر اضافه شدن آمار بازدید از خانه تاریخی عباسیان ذکر و خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی در نوروز 1401 به دلیل عملیات بهسازی امکان میزبانی از گردشگران را نیافته بود.

شهردار کاشان تصریح کرد: طی نوروز سال گذشته 14039 گردشگر داخلی و 26 گردشگر خارجی از خانه تاریخی طباطبایی و حمام سلطان امیراحمد دیدن کردند.

بخشنده افزود: این در حالی است که طی نوروز جاری، 25384 گردشگر داخلی و 54 توریست خارجی از سه بنای خانه طباطبایی، عباسیان و حمام سلطان امیراحمد بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب،بناهای تاریخی تحت نظارت شهرداری با افزایش بیش از 80 درصدی بازدیدهای گردشگران داخلی و بیش از 2 برابری گردشگران خارجی مواجه بوده است.

شهردار کاشان، در خصوص سهم خانه تاریخی عباسیان به عنوان تنها تفاوت آمار نوروز 1402 و 1401 متذکر شد: حتی با کنار گذاشتن آمار بازدید از خانه تاریخی عباسیان در نوروز امسال، باز هم شاهد افزایش بیش از 34 درصدی بازدیدکنندگان از ابنیه تحت نظارت مدیریت شهری هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه