English

معاون میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

۳۰ واحد بوم‌گردی در استان مرکزی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۳۰ واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف این استان آماده و محیای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

۳۰ واحد بوم‌گردی در استان مرکزی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه ۳۰ واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف این استان آماده و محیای گفت: واحدهای بوم‌گردی استان مرکزی در روستاهای شهرستان‌های اراک، خمین، خنداب، تفرش، ساوه، دلیجان، محلات، شازند و شهر نراق قرار دارند.

وی افزود: واحدهای بوم‌گردی استان مرکزی براساس بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به درجه یک تا سه تقسیم‌بندی شده و هزینه اقامت یک شبانه روز در هر یک از این واحدها همراه با صرف صبحانه از سه تا ۶ میلیون ریال متغیر است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: بوم‌گردی یا اکوتوریسم شاخه‌ای با ارزش از صنعت گردشگری است که بر جذب و اقامت گردشگر در مناطق بومی و روستایی تکیه دارد.

حسینی ادامه داد: مسافران نوروزی علاقه‌مند به حضور در این اقامتگاه‌ها در خانه‌های قدیمی به دور از فضای شهری، از غذاهای سنتی و یا آیین های بومی، محلی و مذهبی و فضای آرام روستا استفاده می‌کنند.

وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات ویژه‌ای با نظر کارشناسی به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه اولین اقامتگاه‌ بوم‌گردی در استان مرکزی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به صورت بروشور تهیه شده که در ایام نوروز در ورودی تمامی شهرستان‌های استان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه