English

شهردار شیراز مطرح کرد؛

دیپلماسی شهری در مسیر همسایه محوری

شهردار شیراز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر که طی آن طرفین پیرامون ایجاد و گسترش همکاری‌های دو جانبه بین شیراز و دوحه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند، بر عزم راسخ شهرداری شیراز برای تقویت فعالیت‌ها در حوزه دیپلماسی شهری تاکید کرد.

دیپلماسی شهری در مسیر همسایه محوری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدحسن اسدی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر به تشریح اشتراکات فراوان دو ملت ایران و قطر، پیشینه مراودات و مناسبات تجاری بین مردم فارس و شیراز با کشور قطر و استفاده از این ظرفیت برای بسترسازی مناسبات همه‌جانبه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری پرداخت.

شهردار شیراز ضمن تاکید بر اهمیت دیپلماسی عمومی و لزوم هم افزایی آن با دیپلماسی رسمی کشور، شیراز را شهری با شاخصه های کم نظیر در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی بر شمرد که می‌تواند در شاخه‌های مختلف دیپلماسی عمومی نقش چشمگیری ایفا کند.

 وی افزود: شهرداری شیراز علاوه بر تلاش برای حفظ و ارتقای روابط با شهرهای دوست و خواهرخوانده فعلی، ایجاد ارتباط با شهرهایی از کشورهای همسایه را دنبال می.کند که با تاکید دولت بر همسایه محوری در عرصه دیپلماسی رسمی کاملا سازگار و در یک مسیر است.

اسدی با اشاره به بسته‌های متعدد و متنوع سرمایه‌گذاری، آمادگی شهرداری متبوع خود را برای جذب سرمایه‌گذاران قطری و ایرانیان مقیم قطر اعلام کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری برای خواهرخواندگی شیراز با دوحه، خواستار پیگیری موضوع از طریق وزارت امور خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز در این دیدار به جایگاه و موقعیت شیراز به عنوان یک شهر شناخته شده در عرصه جهانی پرداخت.

حمیدرضا دهقانی با اشاره به پیشینه ارزشمند مذهبی، تاریخی، تمدنی، ادبی، فرهنگی شیراز بر لزوم استفاده از برند و جایگاه ارزشمند شیراز برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر ضمن اعلام حمایت کامل از ایجاد پیوند خواهرخواندگی شیراز و دوحه قول داد پیگیری این موضوع و سایر پیشنهادات مطرح شده برای همکاری دو شهر به طور ویژه در دستور کار نمایندگی جمهوری اسلامی در دوحه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی