English

نخستین تصفیه خانه محلی شیراز به مرحله عملیاتی رسید

عملیات اجرایی نخستین تصفیه خانه محلی شیراز با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۸۶۴۰ مترمکعب در شبانه روز، با کلنگ زنی مقامات استانی و شهری آغاز شد.

نخستین تصفیه خانه محلی شیراز به مرحله عملیاتی رسید

به گزارش خبرگزاری موج فارس، عملیات اجرایی نخستین تصفیه خانه محلی شیراز که با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۸۶۴۰ مترمکعب در شبانه روز طراحی شده و با روش بیوراکتور بستر متحرک می‌تواند بخش وسیعی از فضای سبز و باغات را تحت پوشش آبیاری قرار بدهد، با کلنگ زنی مقامات استانی و شهری آغاز شد.

شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این تصفیه خانه با بیان اینکه پیمانکار این پروژه از طریق انتشار اگهی و مناقصه عمومی انتخاب شده است، گفت: تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زودتر از موعد مقرر در سال آینده این تصفیه‌خانه را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین، این پروژه را یک پروژه میان بخشی خواند و اظهار کرد: اهتمام دستگاه‌های ذیربط در این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است و مهمترین دلایل تعویق این پروژه در چندین سال گذشته نیز همین ‌عدم هماهنگی بین دستگاهی بوده است که این حضور امروز نشان از همدلی و هماهنگی دستگاه‌ها با هم است. 

به گفته مهدی طاهری؛ این تصفیه خانه محلی، محصول فوق استراتژی آب را به دست می‌آورد و این مایه حیات برای حفظ باغات و توسعه فضای سبز منطقه استفاده می‌شود.

او ساخت تصفیه خانه محلی و فناوری تبدیل را گامی بزرگ برای شیراز دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد تصفیه‌خانه‌های محلی دیگری در سال آینده برای به‌دست‌آوردن محصول و هم دیگر محصولات جامد مورد نیاز باشیم.

محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین کلنگ‌زنی این پروژه را که ترکیبی از برنامه و پشتکار است، دارای برکات خوبی دانست و بیان کرد: این تصفیه خانه اقدامی نو است که می‌تواند عنصری تعیین کننده برای باغات منطقه باشد و امید است در زمان موعد به بهره‌برداری برسد.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یکی از آرزوهای دیرینه در حل تنش آبی باغات قصردشت هستیم، اظهار کرد: کلنگ نخستین تصفیه خانه محلی با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه اقدامی بسیار مؤثر و راهبردی بوده و ظرفیت بسیار بالایی در بهترین مکان است که پیشرفته‌ترین تجهیزات محیط زیستی برای ساخت آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: این تصفیه‌خانه محلی با توجه به الزام حفاظت از محیط زیست شهری، تامین منابع مورد نیاز آبیاری و جبران کمبودهای منابع آبی و و بهره گیری از منابع پایدار و قابل استحصال در دستور کار قرار گرفته است.

غلامرضا غلامی از اهتمام ویژه شهردار برای تامین اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث اولین تصفیه خانه محلی شیراز تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه