English

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد؛

افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در آئین افتتاح همزمان نوروزگاه های این استان نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی دیار علویان دانست.

افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، ‎روح الله سلگی با اشاره به سابقه مردم مازندران در گرامیداشت نوروز، اظهار داشت: همه هنرمندان، دلسوزان و علاقمندان به دیار کهن مازندران را دعوت می کنیم که کمک کنند نوروز را به فرصتی برای بازخوانی آداب و رسوم اصیل دیار کهن تبرستان تبدیل کنیم.

وی با یادآوری برخی از زوایای فرهنگی مازندران، ادامه داد: موسیقی اصیل کتولی و امیری و گویش زیبا و دلنشین این دیار در حال فراموشی است، باید صنایع دستی لاک تراشی، جاجیم بافی، چنته و... را از بوته فراموشی در بیاوریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تأکید بر لزوم معرفی آثار فرهنگی و هنری دیار علویان، افزود: نوروز به عنوان تبلور شادی و تحول طبیعت و روح آدمی، فرصتی برای ایجاد نشاط و امید در سرزمین علویان است.

وی از استقرار بیش از پنجاه نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در صدد هستیم تا آنها را به کانون انتشار فرهنگ مازندران تبدیل و از جلوه های فرهنگی دیار علویان صیانت کنیم.

سلگی با اشاره به تلاش مذبوحانه معاندان در ایجاد گسست نسلی، خاطرنشان ساخت: بدخواهان به دنبال انقطاع نسل جوان از ریشه های غنی تاریخی و دینی در مازندران هستند‌.

وی یادآور شد: باید با بهره گیری از ابزار هنر و تصویر گری شاخصه های بالندگی مردم مازندران تاریخ این دیار را برجسته سازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه