English

باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛

آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور از شیراز

معاون وزیر آموزش و پرورش در آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور با عنوان طرح ملی دانش آموز شهید آرشام سرایداران در شیراز گفت: در مرحله اول این طرح ۲۵۳ مدرسه سنگی با اعتبار سه هزارو پانصد میلیارد تومان در مدت سه سال بازسازی و ترمیم می‌شود.

آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور از شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمیدرضا خان محمدی در آئین اجرای طرح ساماندهی مدارس سنگی‌ کشور در مدرسه شهید علیمراد سنجانکی دهستان قره باغ شیراز با عنوان طرح ملی دانش آموز شهید آرشام سرایداران گفت: ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی با ۱۱۴۶ کلاس درس در مرحله اول از امروز آغاز شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله اول طرح شهید سرایداران، ۲۵۳ مدرسه در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس، با پوشش ۲۵ هزار دانش آموز مورد ترمیم و بازسازی قرار می‌گیرد.

خان محمدی تصریح کرد: دو استان فارس و چهارمحال بختیاری دارای بیشترین مدرسه سنگی در کشور هستند که با اجرای طرح شهید سرایداران تا سه سال آینده این مدارس را بازسازی و ترمیم می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: طرح شهید آرشام سرایداران با هدف ساماندهی مدارس سنگی با مشارکت قرار گاه سازندگی حضرت امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کل مدارس سنگی کشور ۲ هزار ۲۱۵ مدرسه است افزود: مدارس سنگی بیش از ۱۰ دانش آموز در کشور یک هزار و ۵۷۶ مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی مدارس  سنگی کشور، ۱۳۸۰ مدرسه با ۶۱ هزار دانش آموز در سه سال آینده بازسازی و ترمیم خواهد شد.

خان محمدی ادامه داد: در مرحله اول طرح شهید سرایداران ۲۵۳ مدرسه در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس، با پوشش ۲۵ هزار دانش آموز ترمیم و بازسازی می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح بیش از ۳ هزارو پانصد میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که از محل اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات سازمان نوسازی کشور بند‌ی تبصره ۵ تامین می‌شود.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: اعتبارات اجرای طرح مدارس سنگی با ظرفیت سه تا شش کلاسه با مشارکت خیران مدرسه ساز، و اعتبارات نفت و گاز تامین خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در ابتدای انقلاب سرانه آموزشی برای هر دانش آموز حدود یک و نیم متر مربع بوده است، اما به برکت انقلاب اسلامی این آمار به ۵و نیم متر مربع به رسیده است.

خاطر نشان می شود: در این مراسم از خانواده شهید سرایداران و آرتین از جانبازان حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع) و برادر شهید آرشام سرایداران تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی