English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

آمادگی دستگاه های خدمات رسان راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی و پدافند غیرعامل درخصوص سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

آمادگی دستگاه های خدمات رسان  راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اقدامات انجام شده توسط این شورا در خصوص سفرهای نوروزی 1402 گفت: کلیه دستگاه های عضو شورای هماهنگی، مطابق برنامه اعلامی وزارت راه و شهرسازی در حوزه های مختلف جاده ای و ریلی آماده خدمت رسانی به هم‌میهنان عزیز می‌باشند.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین بیان داشت: کارگروه های شهرستانی بحران و پدافند غیرعامل برای هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان در ۵ شهرستان تشکیل شده و به منظور پاسخگویی به هم میهنان توسط دستگاه‌های عضو درایام سفرهای نوروزی، شماره تماس های ۵ رقمی فعال شده که ۱۱ نفربرای پاسخگویی معرفی شده و ابلاغ آنها صادر شده که اعم از مدیر کل، ۲ نفر معاون و ۸ نفز روسای ادارات می باشند.

راه و شهرسازی قزوین

هاشمی در ادامه گفت: در حوزه راهسازی ۱۴ کیلومتر راه جدید توسط مسافران به بهره برداری میرسد که شامل ۱۱ کیلومتر بزرگراه و ۳ کیلومتر راه اصلی است و همچنین کلیه کارگاه های پیمانکاران از ۲۴ اسفند تعطیل میشود.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان قزوین ۴ درصد سهم تردد نسبت به کل کشور را داراست و تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بر اساس سامانه برخط ترددشماری مرکز مدیریت راه های کشور کنترل میشود گفت: تعداد ۶۵ دستگاه تردد شمار، ۴۴ دوربین ثبت تخلف، ۲۹ دوربین نظارت تصویری، ۲ دستگاه wim در استان ترددهای جاده ای را رصد میکنند.

هاشمی افزود: سهم استان قزوین از راه های کشور ۱.۶ درصد است که به تفکیک سهم ناوگان مسافری ۱.۹۷ و سهم ناوگان باری ۲.۸۴ درصد است.

وی بیان داشت: ۱۵۷۰ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۱۶۳ دستگاه اتوبوس با ۴۵۰۰ صندلی ، ۷۳۵ دستگاه مینی بوس و ۶۷۲ دستگاه سواری کرایه، توسط ۲۱۲۳ نفر راننده به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۵ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شده گفت: به منظور ایمن سازی جاده ها؛ آشکارسازی نقاط پرتصادف در ۱۵ نقطه انجام شده و تعمیرات حفاظ کناری و میانی با محوریت آزادراه ها به طول ۷ کیلومتر گاردریل ،۲۵۰ عدد نیوجرسی، تعمیر و بهسازی ۱۱۰ پایه روشنایی، ۴۰ هزار متر مربع لکه گیری ۱۳۰۰ تن چاله پرکنی اضطراری با محوریت آزادراه ها،۵۰۰ کیلومتر احیای خط کشی راه ها با محوریت آزاد راه ها، ۴۳ نقطه انسداد دسترسی های غیر مجاز، ایمن سازی دماغه های ورودی و خروجی در ۳۵ نقطه به وسیله خط کشی، رنگ آمیزی، نصب استوانه، بشکه، کاشن و چشم گربه ای، ۸۵ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، ۷۵ کیلومتر پاکسازی حریم راه ها و منظرآرایی و رنگ آمیزی ۱۵۰ سرعتکاه انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی