English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

در طرح جهش ملی مسکن و مسکن‌های دولتی امکان خرید و فروش امتیازهای ثبت نامی وجود ندارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس قانون، پیش فروش امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ممنوع است و خرید و فروش امتیاز این طرح توسط مشاوران املاک غیر قانونی و اقدامی مجرمانه است.

در طرح جهش ملی مسکن و مسکن‌های دولتی امکان خرید و فروش امتیازهای ثبت نامی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین درباره خرید و فروش امتیازهای ثبت نامی مسکن گفت: براساس قانون، پیش فروش امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمامی امور مربوط به این طرح‌ها، مطابق با دستورالعمل و قرارداد ابلاغی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد؛ بنابراین خرید و فروش امتیاز این طرح توسط مشاوران املاک غیر قانونی و اقدامی مجرمانه است و توصیه می شود شهروندان مراقب افراد سود جود باشند.

وی درباره صدور اسناد واحدهای مسکن مهر به ویژه شهرک مهرگان نیز افزود: صدور اسناد، امروزه از دغدغه‌های اصلی مالکان این واحدها است و از آنجایی که واحدهای مسکن مهر به صورت وکالتی در حال خرید و فروش هستند، در آینده چالش‌هایی برجای خواهد گذاشت.

هاشمی در ادامه گفت: براساس شیوه نامه طرح، قرار بر این این بوده است که اقساط زمین‌های این واحدها براساس قیمت تمام شده و اجاره 99ساله باشد اما درحال حاضر برخی‌ تمایل دارند زودتر سند دریافت کنند.

وی افزود: از این2رو براساس ضوابط و مقررات باید قدر و السهم آنها از زمین با نرخ کارشناسی تعیین شود و مالکان سهم خود را به راه و شهرسازی پرداخت کنند تا انتقال سند برای آنها صورت گیرد؛ آنهایی هم که با مشکل پایان کار روبرو هستند موضوعات آنها درحال بررسی است و در تلاش هستیم که مسایل آنها برطرف شود.

 دبیر شورای مسکن استان خاطر نشان کرد: بیشتر مشکل مالکان این منطقه در صدور سند در زمینه استاندارد آسانسور است که شیوه نامه‌های آن پس از اجرای طرح مسکن مهر تغییر یافته است؛ در این راستا از اداره کل استاندارد خواسته ایم که با رعایت موارد امنیت جانی با مالکان واحدهای مسکونی مهر همکاری داشته باشد تا  گواهی‌های لازم آنها صار شود و بتوانند پایان کار دریافت و برای صدور سند اقدام کنند.

هاشمی درباره شرایط انصراف از ثبت نام نیز بیان داشت: در حوزه ساخت واحدهای مسکونی دولتی در صورت پشیمانی متقاضیان می توانند انصراف دهند؛ اما بازگشت آورده آنها با تاخیر صورت می گیرد؛ چراکه ابتدا باید جایگزینی برای آنها تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه