English

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

خانوارهایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در سامانه طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متقاضیان و خانوارهایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند.

خانوارهایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند در سامانه طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، علی فرد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است گزارش عملکرد استان قزوین در حضور اعضای ستاد ملی جمعیت ارائه شود؛ در جلسه ستاد استانی مستندات کامل اقدامات اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد و همچنین چالش های موجود بیان شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: این اقدامات در دو محور تکالیف انجام شده در راستای ماده ۴ قانون جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین و مسکن و همچنین وظایف درون دستگاهی می باشد.

فرد بیان داشت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متقاضیان و خانوارهایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واگذاری زمین یا واحد مسکونی بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است گفت: با توجه به این که ابلاغ این قانون از تاریخ 24 آبان ماه 1400 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، واگذاری مشروط به این هست که تولد فرزند سوم یا بیشتر خانوارها ازاین تاریخ به بعد باشد.

وی درباره نوع واگذاری زمین یا واحد مسکونی نیز گفت: در ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره شده که برای  یک بار استفاده این خانوارها در شهرهای زیر پانصد هزار نفر جمعیت، زمینی با مساحت حداکثر 200 متر پیش بینی شده و برای شهرهای بالای پانصد هزار نفر یا یک قطعه زمین 200 متری یا یک واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد تاکنون تعداد ۳۰۳ سرپرست خانوار برای بهره مندی از این قانون ثبت نام کرده و پرونده تشکیل داده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: این اداره کل در تمام شهرهای استان برای این منظور زمین تامین کرده و در مناطقی که زمین تاکنون تامین نشده در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی