English

شهردار مبارکه خبرداد؛

پیشقدم شدن شهرداری مبارکه در حوزه تفکیک زمین / افزایش چشمگیر بودجه در شهرداری مبارکه

شهردار مبارکه از افزایش چشمگیر بودجه در شهرداری مبارکه درسال 1401 نسبت به سال گذشته خبرداد.

پیشقدم شدن شهرداری مبارکه در حوزه تفکیک زمین / افزایش چشمگیر بودجه در شهرداری مبارکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد مهدی احمدی شهردار مبارکه با اشاره به 23 اسفندماه سالروز حماسه و ایثار مردم این شهرستان و 70 امین سالگرد تاسیس این شهرداری ، در خصوص رشد بودجه سال 1401 نسبت به سال 1400 گفت: با توجه به اینکه در سه ماه آخر سال 1400 منصب شهرداری مبارکه از سوی شورای شهر به اینجانب واگذار شد با تصمیم این شورا و شهردار وقت در سال گذشته، بودجه 107 میلیارد تومانی  شهرداری مبارکه به تصویب رسید که با رشد 31 درصدی نسبت به بودجه مصوب به مبلغ 141 میلیارد ، توانستیم سال 1400 را به پایان برسانیم .

وی افزود : با توجه به عدم شناخت ظرفیت های موجود در شهرستان مبارکه و با توجه به اینکه نیاز بود در اسفندماه سال گذشته بودجه ای را تنظیم کرده و به شورای شهر ارائه دهیم ، مبلغ 170 میلیارد تومان برای سال 1401 به شورا شهر ارائه و به تصویب نیز رسید که نسبت به سال 1400 حدود 58 درصد رشد داشته است.

شهردار مبارکه با بیان این نکته که در ابتدا سال 1401 می دانستیم  قرار نیست عوارض آلایندگی را دریافت کنیم ، بیان داشت: با توجه به تغییراتی که در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده پیش آمده بود و وابستگی شدید شهرداری مبارکه به عوارض آلایندگی و ردیف های مرتبط با آن،  بودجه سال 1401 را ارائه کردیم  که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته نزدیک به 450 درصد رشد داشته که به مبلغ 455 میلیارد رسیده باتوجه به اینکه بودجه مصوب سال 1401، 170 میلیارد تومان بوده است.

وی درباره تفکیک متمم بودجه سال  1401 اعلام کرد: 31 درصد مصارف جاری و بیش از 68 درصد عملکرد عمرانی بوده است که برای سال 1402 نیز بودجه 529 میلیارد تومانی را پیشنهاد داده ایم که به تصویب شورا شهر رسید.

محمد مهدی احمدی خاطرنشان کرد: دریک سال گذشته که تقریبا 4 ماه از عمر شورا ششم و تاریخ اعلام بنده به عنوان  شهردار مبارکه می گذرد توانسته ایم اعتبار این شهرداری را از 107 میلیارد تومان در سال 1400 به 529 میلیارد تومان در سال 1402 ارتقاء بدهیم که نسبت  به شهرداری های مشابه و هم رده خود عملکرد چشم گیری داشته است .

وی در خصوص اهداف کلانی که در صدر برنامه های خود به شورا شهر ارائه کرده است ، توضیح داد: توسعه شبکه معابر و سهولت حمل و نقل شهروندان ، توسعه و حفظ محیط زیست و ارتقا سلامت شهروندی ، توسعه سرانه ورزشی وافزایش تفرجگاه های سطح شهر ، ارتقا وضعیت فرهنگ و هنر شهر مبارکه ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتقاء جایگاه شهرسازی از جمله اهداف کلان بوده است .

شهردار مبارکه با اشاره به پروژه هایی که در دستور کار قرار گرفته و منابع مالی آن تامین شده است ، عنوان کرد : تکمیل رینگ شرقی و ترافیکی شهر مبارکه که درفاز چهارم با پیشرفت 70 درصدی و فاز پنجم بلوار شهید بابایی با پیشرفت 15 درصدی قرار دارد که با افتتاح آن می توانیم حجم بسیار زیاد ترافیک شهر مبارکه را کاهش بدهیم .

این مقام مسئول ادامه داد: اتصال قطار بین شهری مبارکه – بهارستان که اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه رخ داده است، احداث تقاطع غیر همسطح وحدت در وردی شهر مبارکه که با پیشرفت 80 درصدی در حال انجام است، احداث و تکمیل بلوار وحدت و فلکه حافظ که به بهره برداری رسیده است، احداث بلوار 22 بهمن و 19 خرداد  در زمینه حمل و نقل عمومی نیز ، 15 اتوبوس خریداری و 9 دستگاه اتوبوس نیز بازسازی کامل انجام شده همینطور در این زمینه 6 عدد ون نیز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر شهری جزء پروژه های همیشگی شهرداری مبارکه است ،افزود: احداث شهرک خیام ، بازسازی کشتارگاه صنعتی ، احداث کارخانه بازیافت مشترک بین شهرستان مبارکه ، دهاقان و شهررضا  را  نیز در دستور کار قرار داده ایم . همینطور احداث پارک های محله ای درچه ، یک صفاییه ، نصرآباد ، راه اندازی مجدد گلخانه مرکزی شهرداری مبارکه و کاشت گونه های مختلف درخت و درختچه از دیگر پروژه های شهرداری مبارکه است .

محمد مهدی احمدی گفت:  یک مطالبه از طرف مردم شهر مبارکه مبنی بر تجهیز بیمارستان محمد رسول الله شهر مبارکه وجود داشت که با توجه به نظر مساعد اعضا شورا دو دستگاه سی آر و ان اس بی توسط شهرداری خریداری شد .

وی بیان کرد: احداث زمین های چمن مصنوعی در محلات هشت و یک صفاییه در دستور کاراست . سه سالن ورزشی در محلات سرا رود ، شیخ آباد و قهنویه . شروع بازسازی قلعه تاریخی نهچیر ، بهره برداری و واگذاری سینما فرهنگ مبارکه  ، تکمیل حسینیه مرکزی شهرستان مبارکه  و حمایت از هیات و مساجد سطح شهر و اجرا برنامه های متنوع فرهنگی و هنری . توسعه شبکه فیبر نوری  ، تکمیل سیستم پایش تصویری در راستای ارتقا امنیت شهرستان مبارکه . مکانیزه کردن فرآیند خدمات رسانی در شهرداری مبارکه و خریداری سیستم های به روز از جمله سیستم جامع شهرسازی ، تهیه وتصویب طرح جامع شهری که در مراحل پایانی به سر می برد و در ادامه الحاق اراضی ابراهیم آباد جزء پروژه هایی  در دستور کار شهرداری مبارکه است .

شهردار مبارکه با اعلام اینکه در زمینه ماده 100 با کاهش پرونده و همچنین کاهش درآمد مواجه بوده ایم، اظهار داشت: 1200 تا 1500 پروانه ساخت طی یکسال گذشته صادر شده است که با توجه به پیشقدم شدن شهرداری مبارکه در حوزه تفکیک زمین هایی که ظرفیت صدور پروانه را داشتند.

احمدی گفت: بخش اعظمی از درآمد  سال 1401 از اجرای قانون ماده 101 شهرداری ها است و به این طریق محقق شد ، همینطورتوافق هایی  با صنایع اطراف شهرستان اتفاق افتاد که توانستیم این افزایش چشمگیر را در بودجه سال 1401 رقم بزنیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه