English

مدیر کل سازمان ملی استاندارد استان مرکزی:

در طرح عیدانه، استانداردسازی خدمات در دستور کار قرار دارد

مدیر کل سازمان ملی استاندارد استان مرکزی گفت: در طرح عیدانه، استانداردسازی خدمات در دستور کار قرار دارد.

در طرح عیدانه، استانداردسازی خدمات در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی، سید سعید میرنظامی مدنی، مدیر کل استاندارد استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور پیراوی ونک، مدیر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد برگزارشد، اظهارداشت: در طرح عیدانه، استانداردسازی خدمات در دستور کار قرار دارد و در این راستا،هتل ها و هتل آپارتمان ها، فرودگاه و پایانه‌های اتوبوسرانی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، میدان‌های میوه و تره بار، خدمات قالی‌شویی و مراکز فروش شیرینی وآجیل بازرسی می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات، کنترل و نظارت ویژه بر بازار ضرورت می یابد لذا کارشناسان این اداره کل در قالب طرح عیدانه و با هدف نظارت بر عرضه کالا و خدمات استاندارد با جدیت وارد شده اند.

مدیر کل استاندارد با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات مطلوب، تامین ایمنی، بهداشت و صیانت از سلامت مردم به ویژه در ایام نوروز عنوان کرد.

میرنظامی افزود: این طرح که از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در مورد نظارت بر استاندارد طلا بیان داشت: به دلیل شرایط بازار طلا که به کالایی پرمصرف تبدیل شده اداره استاندارد استان مرکزی به حوزه نظارت بر استاندارد طلا برای لزوم اصالت داشتن آن ورود پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: از دیماه امسال کار آغاز شده است و سال آینده با جدیت به مسئله فلزات گرانبها ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا امروز ۸۰ فقره بازرسی از واحدهای عرضه فلزات گرانبها داشتیم که ۴۰ مورد دارای کد معتبر و ۳۲ مورد فاقد آن بوده اند.

میرنظامی اضافه کرد: از ۱۳ هتل، ۷ خانه سالمندان، ۱۲۰ مدرسه دولتی و غیردولتی و ۱۳ سالن ورزشی در استان طی سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته اند و همچنین ۹۳۲ گواهینامه ایمنی اولیه و ۶۷۲ گواهینامه ادواری صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه شهرداری در خصوص نصب تجهیزات ورزشی در پارک‌ها باید گواهی استاندارد دریافت کنند، گفت: در سال جاری ۲۸۲ فقره بازرسی انجام شد که هیچکدام دارای تأیید استاندارد نبوده و ۱۵ اخطار نیز صادر شده است.

میرنظامی افزود: طرح پایش کمیت از مردادماه امسال انجام شده و ۱۴۷ هزار و ۲۵ محصول در قالب ۱۳۴ برند مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۰۷ برند در آزمون الزام میانگین قبول شدند.

وی ادامه داد: در حوزه تنقلات ۲۱ درصد، لبنیات ۴۶ درصد، خشکبار ۱۷ درصد، شوینده‌ها ۸ درصد و … شاهد عدم انطباق بوده‌ایم و در مجموع در تمامی پایش ها ۲۰ درصد مردودی و عدم انطباق مشاهده شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه نازل‌های سوخت مایع نیز دو بار در سال ارزیابی می‌شوند، گفت: امسال ۱۷۱۷ نازل مورد ارزیابی قرار گرفته اند و از سال آینده این تعداد به سه بار می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه